عضو کمیسیون صنعت اتاق ایران در گفت وگو با پانا:

نرخ دستمزدها در سال آینده افزایشی است /موفقیت دولت در سیاست انقباضی

خبرگزاری پانا: عضوکمیسیون صنعت اتاق ایران با بیان اینکه با وجود کنترل تورم دستمزدهای سال آینده افزایش خواهد یافت ،بیان کرد: در مجموع دولت در چند ماهه اخیر بر روی سیستم انقباضی خوب عمل کرده و تنش های مربوط را کم کرده و مقداری هم از نظر روانی به سیستم کمک شده و تورم نیز کنترل شده است .

کد مطلب: ۳۰۳۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد

محمود نجفی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهار کرد: کاهش درآمد های نفت در مدت اخیر می تواند باعث کاهش بودجه 94 و بد تر شدن شرایط رکود شود و اگر در سالهای اخیر تمرکز بر فعالیت های اقتصادی مولد بیشتر می شد تا تکیه برنفت، فشار بر روی بودجه بهتر می توانست کنترل شود.


وی ادامه داد: پیشنهاد به دولت ان است که به هر قیمتی که شده فعالیت های اقتصادی مولد را رونق بخشد و آن ها را فعالشان کند و خارج شدن از رکود واقعی و اینکه رشد مثبت واقعی باشد و بتواند اشتغال ایجاد کند جز این هیچ راهکار دیگری ندارد.


عضوکمیسیون صنعت اتاق ایران خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد بالا بودن نرخ سپرده های بانکی است که اجازه نمی دهدپول وارد فعالیت های اقتصادی و چرخه اقتصاد شود. نرخ تمام شده ی پول برای بانک ها حد اکثر 14 تا 15 درصد است بنابراین بانک ها با این قیمت تمام شده، 27 تا 30 درصد از مردم بهره دریافت می کنند.


وی تاکید کرد: در نتیجه سیستم بانکی ما در حال حاضر بی نهایت ضعیف عمل می کند و این باعث بروز مشکلات در چرخه اقتصاد شده است. دولت باید بانک ها را مجبور به حرکت به سوی فعالیت های مولد کند و بانک ها به واسطه گری و دلالی روی نیاورند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار