رییس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان:

دكه های مطبوعاتی شهر همدان ساماندهی می شوند

خبرگزاری پانا: رییس كمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان بر ساماندهی دكه های مطبوعاتی شهر همدان تاكید كرد.

کد مطلب: ۲۸۷۵۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رضایی در جلسه كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان پیرامون بررسی ساماندهی دكه های مطبوعاتی سطح شهر ضمن تبریك هفته بسیج مستضعفین افزود: مطبوعات به عنوان تجربه مثبت بشری در تحول فكری، فرهنگی و اجتماعی نقش تاثیرگذاری را در جامعه انسانی داشته اند.

رضایی اضافه کرد: مطبوعات و رسانه ها در امر به معروف و نهی از منکر می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.

رضایی با اشاره به نقش بی بدیل مطبوعات و رسانه ها در توسعه فكری و ایجاد شناخت در حوزه های مختلف اظهار كرد: در امر ساماندهی كیوسك های مطبوعاتی باید شرایط و نقش رسانه ها در جامعه مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به اینكه در دكه های مطبوعاتی محصولات غیرفرهنگی عرضه می شود، افزود: در تنظیم قرارداد برای فعالیت دكه های مطبوعاتی در صورتی كه تضمین كافی درخصوص عرضه محصولات فرهنگی و مطبوعاتی باشد می توان نظارت بر دکه ها را ازمعاونت خدمات شهری شهرداری همدان به حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی انتقال داد.

رضایی اضافه كرد: در راستای ایجاد امنیت شغلی دكه داران ضمن رعایت حقوق شهرداری می توان امتیازاتی را به این فعالان فرهنگی ارائه داد.

رییس كمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا همچنین درخصوص افزایش تعداد دكه های مطبوعاتی سطح شهر همدان، اظهار كرد: لازم است در این زمینه كار كارشناسی و نیازسنجی صورت پذیرد و در صورت نیاز در شهرک ها و دیگر نقاط شهر زمینه ایجاد دكه جدید فراهم شود.

علی رضایی با اشاره به اینكه اكثر دكه داران مطبوعاتی از وضعیت معیشتی خوبی برخوردار نیستند، تاكید كرد: بر این اساس باید در دریافت عوارض از دكه داران، ملاحضاتی صورت پذیرد.

محمدعلی پرزاد عضو شورای اسلامی شهر همدان هم ضمن اعلام موافقت درخصوص گسترش دكه های مطبوعاتی در سطح شهر اظهار كرد: این اقدام درصورتی می تواند صورت پذیرد كه در جهت گسترش و توسعه مسایل فرهنگی جامعه باشد و حقوق فرهنگی شهر رعایت شود.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری همدان نیز با بیان اینكه نظارت و مدیریت شهری وظیفه ذاتی شهرداری است گفت: براساس قانون و ضوابط نه تنها صنف مطبوعات بلكه تمامی صنوف برای شروع فعالیت خود نیاز به اخذ مجوز از شهرداری را دارند.

مجید درویشی با تاكید بر اینكه اتحادیه محصولات فرهنگی باید بر فعالیت دكه های مطبوعاتی نظارت داشته باشد، افزود: دكه ها آبروی شهر هستند و اگر در چهارچوب كار خود زمینه پیشرفت مسایل فرهنگی و مدیریت شهری فعال باشند می توان براساس نیاز تعداد آنها را افزایش داد.

معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری شهرداری همدان هم با انتقاد از اینكه فعالیت دكه های مطبوعاتی صرفاً مطبوعاتی و رسانه ای نیست گفت: با توجه به اینكه رویكرد فرهنگی فعالیت آنها كمرنگ تر شده بود بر این اساس نظارت بر فعالیت آنها به حوزه خدمات شهری انتقال داده شد.

بیاناتی با بیان اینكه دسترسی مردم به مطبوعات در حاشیه های شهر بیشتر احساس می شود، افزود: در افزایش تعداد دكه ها باید تمامی جوانب در نظر گرفته شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری همدان هم دكه های مطبوعاتی را یكی از المانهای شهری برشمرد و گفت: فعالیت مدیریت شهری كاری فرهنگی است و ساماندهی دكه ها باید مورد توجه قرار گیرد.

محمد قدیمی با بیان اینكه چندین سال است كه ساماندهی دكه های مطبوعاتی مطرح بوده و جلسات مختلفی هم برای این موضوع در شهرداری تشكیل می شود، اظهار كرد: ساماندهی دكه ها باید هرچه سریعتر تعیین تكلیف شود.

در ادامه این جلسه رییس اتحادیه محصولات فرهنگی شهر همدان با اشاره به مشكلات دكه های مطبوعاتی تشكیل كمیته ساماندهی دكه ها را ضروری دانست و گفت: در صورتی كه در انعقاد قرارداد شهرداری با دكه داران حقوق دو طرفه رعایت شود ما نیز تضمین می كنیم كه بخش اعظمی از فعالیت دكه ها فرهنگی باشد.

رهبر با اشاره به اینكه نظارت بر دكه ها برعهده اتحادیه محصولات فرهنگی است، افزود: باید در امر ساماندهی دكه ها نگاه فرهنگی داشت.

وی به مشكلات معیشتی و اقتصادی دكه داران نیز اشاره كرد و افزود: عدم امنیت شغلی از مهمترین مشكلات دكه داران است كه نیاز به حمایت مسوولین ذیربط دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار