برزگری در واکنش به کیفیت پایین نان:

استاندارد معینی برای نان سنتی وجود ندارد/ تدوین اولین استاندارد گندم دامی

خبرگزاری پانا: رییس سازمان ملی استاندارد با اشاره به تدوین اولین استاندارد گندم دامی ، اظهار کرد: در رابطه با نان سنتی امکان تدوین استاندارد معین وجود ندارد، چون ماهیت تولید در این بخش همانند صنایع دستی است که می تواند از کیفیت های گوناگون برخوردار باشد .

کد مطلب: ۲۸۷۴۶
لینک کوتاه کپی شد

نظام الدین برزگری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا اظهارکرد : برای انواع نان های صنعتی استاندارد تعیین شده وجود دارد و این استانداردها در رابطه با گندم ،آرد و نان به تازگی مورد تجدید نظر واقع شده و انواع گندم و آرد از نظر کیفیت رده بندی شده است .
وی با بیان اینکه تحقیق کارشناسی در خصوص کیفت آرد و نان توسط سازمان ملی استاندارد انجام شده است ،عنوان کرد: نتایج این تحقیق به اطلاع وزارت صنعت ،معدن و تجارت و اعضای شورای عالی ارایه شده و ارتقای استاندارد گندم،نان و آرد تعیین شده است .

ماهیت نان سنتی همانند صنایع دستی است

برزگری در پاسخ به این سوال که کیفیت نان سنتی در برخی از نانوایی ها نامناسب است ، اضافه کرد: در رابطه با نان سنتی امکان تدوین استاندارد معین وجود ندارد، چون ماهیت تولید در این بخش همانند صنایع دستی است که می تواند از کیفیت های گوناگون برخوردار باشد .
رییس سازمان ملی استاندارد تصریح کرد: استاندارد تنها برکیفیت آرد و گندم نظارت دارد و وزارت بهداشت بر عدم استفاده از جوش شیرین در پخت نان نظارت می کند .
برزگری اظهار کرد: در رابطه با پخت و توزیع نان اداره نظارت بر کیفیت مواد غذایی نظارت دارد و این امر از دایره اختیارات سازمان استاندارد خارج است .
رییس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه استاندارد آرد و نان مورد بازنگری واقع شده است ،اظهار کرد: تا کنون در مورد گندم خوراک دام استانداردی وجود نداشت و برای اولین بار استاندارد گندم خوارک دام تدوین شده و استانداردهای جدیدی نیز برای انواع گندم و آرد تعیین شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار