شهردار شیراز خبر داد:

امكان تبدیل قبرستان دارالسلام شیراز به مجموعه‌ای فرهنگی تاریخی

خبرگزاری پانا: شهردار شیراز با قبول اینكه قبرستان تاریخی دارالسلام این كلانشهر وضعیت مناسبی ندارد، گفت: اگر قبرستان تاریخی دارالسلام به شهرداری تحویل شود آن را به بهترین مجموعه فرهنگی، تاریخی و گردشگری در این منطقه تبدیل می‌كنیم.

کد مطلب: ۲۸۷۳۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی‌رضا پاك‌فطرت در حاشیه برگزاری جلسه با مدیران اوقاف و میراث فرهنگی فارس، تصریح كرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های موجود با همكاری سایر دستگاه‌های متولی، قبرستان دارالسلام شیراز را به یك جاذبه بسیار مناسب گردشگری تبدیل كرد.
وی با بیان اینكه شهرداری شیراز حاضر است در صورت تصویب طرح ساماندهی دارالسلام، یك سوم هزینه را تقبل كند، گفت: این موضوع یكی از دغدغه‌های اعضای محترم شورای شهر شیراز نیز بوده و هست.
شهردار شیراز با اشاره به اقدامات عمرانی در حال اجرا در آن محدوده، گفت: دارالسلام گذشته شیراز به‌شمار می‌رود و متاسفانه به‌دلیل كم‌توجهی، بسیاری از سنگ‌ها و سنگ‌نوشته‌های ارزشمند این مكان به سرقت رفته یا تخریب شده است.
وی همچنین تصریح كرد: توجه به این محدوده به‌ معنای ایجاد یك مسیر دسترسی مناسب برای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) به شكل پیاده‌راه و با جذابیت‌های خاص فرهنگی مذهبی مد نظر است.
شهردار شیراز با بیان اینكه در برخی كلانشهرها چنین اقداماتی با هماهنگی بین‌دستگاهی توسط شهرداری اجرایی شده و جواب داده است، گفت: این اقدامات مردم را با گذشته پیوند می‌دهد.
وی گفت: می‌توان یك مجموعه بزرگ شامل پهنه‌های تاریخی، فرهنگی، آموزشی، درمانی، پارك‌سوار و ... را در این مجموعه پیش‌بینی و با ایجاد تقاطع‌های مناسب، تردد سواره و پیاده را مجزا و تسهیل كرد.
پاك‌فطرت با تأکید بر لزوم تسهیل تردد و ایجاد مسیرهای جدید دسترسی به حرم‌های مطهر، گفت: طرح اجرای تقاطع غیرهمسطح با هدف تسهیل در تردد سواره و پیاده در یكی از مبادی ورودی و دسترسی به حرم‌های مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حضرت سیدعلا‌الدین حسین(ع) به همراه احداث فاز دوم خیابان 9دی در دست طراحی است که پس از تصویب قابل اجرا خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار