اجرای 247 هکتار فضای سبز از سوی شهرداری های فیروزکوه و ارجمند

خبرگزاری پانا: مدیرکل فضای سبز استانداری تهران از برنامه ریزی برای ایجاد ۲۴۷ هکتر فضای سبز توسط شهرداری های فیروزکوه و ارجمند خبر داد..

کد مطلب: ۲۸۶۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، ارسلان رویانیان در جلسه ستاد فضای سبز شهرستان فیروزکوه اظهارکرد: در گذشته های نه چندان دور هشت درصد از وسعت کشور را جنگل ها تشکیل می دادند که اکنون دستخوش تغییرات زیادی شده و کاهش داشته است.

وی گفت: کشور ایران دارای یکی از بهترین خاک ها در سطح جغرافیای خاکی کره زمین است، اما متاسفانه با این وجود سالانه میلیون ها تن انواع محصولات کشاورزی و باغی وارد کشور می شود.

رویانیان با اشاره به اینکه تحقیقات ثابت کرده ۷۰ درصد مرگ و میرها به دلیل سکته و انواع سرطان ناشی از آلودگی هوا است، افزود: این مساله ارزش و اهمیت فضای سبز را بیش از پیش روشن و آشکار می سازد که تاکنون توجه جدی به آن نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بحمدالله تمامی تلاش ها در راستای توسعه و افزایش فضای سبز در کشور بکارگیری شده است و طرحی در دست اجرا داریم تا به این منظور هشت هزار هکتار عرصه به شهرداری ها واگذار کنیم.

مدیرکل فضای سبز استانداری تهران با اشاره به اختصاص اعتبار به شهرداری های فیروزکوه و ارجمند برای خرید نهال، تصریح کرد: با توجه به بضاعت اندک و کم درآمد بودن این دو شهرداری، اجرای طرح فضای سبز از سوی شهرداری فیروزکوه به مساحت ۲۰۰ هکتار در منطقه سنگ لی و ۴۷ هکتار از سوی شهرداری ارجمند، راهکار مناسبی برای درآمدزایی آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: علاوه بر ۳۵۰ میلیون ریالی که پیش از این برای توسعه فضای سبز جنگل دست کاشت سنگ لی فیروزکوه در نظر گرفته شده بود، دو میلیارد ریال دیگر برای تکمیل و توسعه این طرح در نظر گرفته شده است.

فرماندار، معاونان فرماندار، بخشداران مرکزی و ارجمند، شهرداران فیروزکوه و ارجمند، رییس اداره منابع طبیعی، مدیران آبفای شهری و آبفای روستایی و سرپرست اداره امور آب شهرستان فیروزکوه، دیگر مسؤولان حاضر در این جلسه بودند.

/سید علی دریاباری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار