شروط واگذاری سهام خودروسازان

خبرگزاری پانا : معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، داخلی سازی، استفاده از قطعه سازان داخلی و صادرات را شروط واگذاری سهام خودروسازان ایرانی به خارجی‌ها دانست و گفت: خارجی ها باید به معنای واقعی در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

کد مطلب: ۲۸۵۶۱۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، رضا نوروز زاده درباره واگذاری بخشی از سهام پارس خودرو، گفت: سیاست کلی ما بر این است که اگر خارجی ها به طور جدی حاضر باشند در ایران سرمایه گذاری کنند، زمینه های لازم را برای آنها فراهم کنیم که البته به معنای واقعی باید سرمایه گذاری صورت گیرد نه اینکه از بازار ایران استفاده شود.

معاون وزیر صنعت افزود: خارجی ها باید داخلی سازی را در صنعت خودروی ایران مد نظر قرار داده و از قطعه سازان ایرانی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی نسبت به واگذاری شرکت‌های دولتی وجود ندارد، گفت: ما به موجب قانون برای اینکه به عنوان دولت نقش سیاست گذار داشته باشیم در مدیریت واحدهای صنعتی دخالت نخواهیم کرد و تنها برای اعمال حاکمیت 20 درصد بازار را در اختیار خواهیم گرفت.

نوروز زاده ادامه داد: هم اکنون گروه صنعتی ایران خودرو، شرکت ایران خودروی سمنان را واگذار کرده که با کره ای ها مشغول مشارکت هستند که امیدواریم خودروهای خارجی تولید آنها روانه بازار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار