رئیس كمیسیون فنی عمرانی شورای شهر همدان تاکید کرد:

ضرورت استقرار سیستم یکپارچه شهرسازی در شهرداری همدان

خبرگزاری پانا: رییس كمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان بر استقرار سیستم یكپارچه شهرسازی جهت تسهیل در صدور پروانه ساختمانی و هماهنگی تسریع امور شهرداری تاكید كرد و گفت: یکپارچه سازی سیستم زمینه ساز شهرداری الکترونیک است.

کد مطلب: ۲۸۴۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی رحیمی فر در جلسه كمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورا که پیرامون بررسی پروژه های عمرانی منطقه 3 شهرداری همدان و بررسی روند صدور پروانه ساختمانی در شهرداری برگزار شد، اظهار كرد: با توجه به اینكه فرآیند كنونی صدور پروانه ساختمانی به دلیل مشكلاتی نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته بر این اساس استقرار یك سیستم جامع و یكپارچه اداری امری ضروری است.

رحیمی فر با اشاره به اینكه حدود 80 درصد روند صدور پروانه ساختمانی در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری انجام می شود، افزود: سامانه یکپارچه به تسهیل بخشیدن بر این روند کمک می کند.

وی وجود بسترهای سخت افزاری و سیستم الكترونیك در شهرداری همدان را فرصت خوبی برای تدوین و استقرار سیستم یكپارچه شهرسازی دانست و افزود: لازم است از ظرفیت های بوجود آمده جهت تسهیل در امور شهرداری بهره برد.

رئیس كمیسیون فنی عمرانی و شهرسازی شورای اسلامی شهر همدان در ادامه جلسه در بررسی پروژه های عمرانی منطقه سه شهرداری اضافه كرد: در اجرای پروژه های عمرانی باید نگاه جامع داشته و با طرح های بالادستی نیز هماهنگ بود.

رحیمی فر با تاكید بر اینكه طرح ها باید بر اساس اصول کارشناسی طراحی و اجرا شوند، اظهار كرد: شهرداری باید به تعهدات خود درخصوص مصوبات شورا عمل كند و پاسخگوی عملكرد خود در این زمینه باشد.

رحیمی فر با اشاره به پروژه های در دست اجرای شهرداری منطقه سه بر تسریع در روند اجرای طرح ها تاكید كرد و یادآور شد: با توجه به اینكه تعریض بلوار بسیج همدان یكی از مهمترین پروژه های اثرگذار بوده ، لذا باید در روند عملیات اجرایی با لحاظ کردن صرفه و صلاح شهروندان، مالکان و شهرداری تسریع داده شود.

وی همچنین بر ارائه برنامه زمانبندی دقیق اجرایی برای كندروی بلوار امام خمینی (ره) تاكید كرد و افزود : با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی همدان در جدول گذاریها باید از مصالح مرغوب استفاده شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه بر احداث پل عابر پیاده در ورودی قاسم آبادی طی یک ماه آینده تاكید كرد و گفت : شهرداری باید در تخصیص منابع اولویت ها را در نظر بگیرد.

محمدرضا الیاسی با بیان اینکه می توان در بعضی از نقاط کهامکان ایجاد رمپ های مناسب برای پل های عابر پیاده وجود دارد از رمپ به جای پله استفاده کرد، افزود: طراحی و نصب پل های عابر پیاده به صورت رمپ به جای پله، علاوه بر تسهیل در تردد شهروندان بویژه سالخوردگان و معلولان در زیبایی شهری نیز بسیار موثر است.

الیاسی اضافه کرد: همچنین طراحی و نصب پل های عابر پیاده به صورت رمپ به جای پله قابلیت تردد دوچرخه را نیز دارد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای پروژه تعریض بلوار بسیج، اظهار كرد: با توجه به اینكه بلوار بسیج در ورودی شهر قرار گرفته و از اهمیت بالایی برخوردار است براین اساس برای تسریع در اجرای آن باید تملك املاك مسیر پروژه هر چه سریعتر تعیین تكلیف شود.

در ادامه رئیس مركز مطالعات و پژوهش های شورای اسلامی شهر همدان تاكید كرد : مدیریت شهری باید در اجرای پروژه ها با قدرت وارد شود چرا كه تاخیر در اجرای طرحها مشكلات بعدی را به دنبال خواهد داشت لذا باید پروژه های مرتبط با ایمنی شهروندان به دلیل تبعات اجتماعی ناشی از آن با دقت و سرعت بیشتر انجام پذیرد و نصب پل های عابر پیاده به همین منظور امری ضروری است.

نرگس نورا... زاده یكپارچه سازی سیستم شهرسازی را یكی از مهمترین راهكارهای كاهش مشكلات فرایند صدور پروانه دانست و اظهار كرد: الكترونیكی كردن سیستم در كاهش بروكراسی اداری بسیار تاثیر گذار است.

در ادامه معاون شهرسازی و معماری شهرداری از اقدامات صورت گرفته معاونت در زمینه اتوماسیون اداری و مدیر منطقه سه درخصوص عملكرد این منطقه گزارش هایی را ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار