مدیر مرکز توسعه گردشگری شهرداری تبریز خبر داد:

افتتاح دفتر تبریز انجمن دوستی ایران و تاجیكستان

خبرگزاری پانا:مدیر مرکز توسعه گردشگری شهرداری تبریز از افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و تاجیکستان به همت شهرداری تبریز و در سفر هیأت عالیرتبه تاجیكستان به شهر تبریز خبر داد.

کد مطلب: ۲۸۲۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی خلیلی با اعلام این خبر افزود: در سفر هیأت عالی رتبه تاجیكستان به شهر تبریز كه در اواسط این هفته صورت میگیرد شهرداران دو شهر خواهرخوانده شده و زمینه های تعمیق همكاریهای دو شهر را إجرایی خواهند كرد .

مدیر مرکز توسعه گردشگری افزود: در این سفر معاون رئیس مجلس تاجیكستان و والی ایالت سغد، شهردار خجند، رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیكستان مسئولین سفارت تاجیكستان و جمعی از مقامات و فرهیختگان فرهنگی و ادبی تاجیك و كشورمان با شهردار، استاندار و برخی از مقامات اتاق بازرگانی دیدار خواهند داشت.

همچنین این هئیت ضمن شركت در شب شعر در محل مقبره الشعراء تبریز در مراسم افتتاح رسمی دفتر انجمن دوستی ایران و تاجیكستان كه به همت شهرداری تبریز در محل خانه تاریخی ختایی آماده گردیده است شركت خواهند داشت .

یكی دیگر از نقاط عطف این سفر حضور هیأت تاجیكی در مقبره دو كمال و برداشت نمادین مقدار از تربت پاك محله بیلانكوه تبریز، آرامگاه ابدی شاعر نامدار تاجیكی كمال خجندی برای انتقال به شهر خجند جهت حفاظت و تبرك در آرامگاه نمادین كمال خجندی در تاجیكستان است .

گفتنی است دكتر مجتهد شبستری رئیس انجمن دوستی ایران و تاجیكستان می باشد و افتتاح دفتر انجمن دوستی ایران و تاجیکستان در تبریز با همت شهرداری تبریز گامی در راستای توسعه مناسبات فرهنگی تبریز با شهرهای دیگر قلمداد می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار