از سوی اداره کل سیاسی وانتخابات استانداری گلستان انجام شد؛

اعلام عنوان های صحیح تقسیمات کشوری استان براساس مصوبات هیات دولت

خبرگزاری پانا: مدیرکل دفتر سیاسی وانتخابات استانداری گلستان با اعلام عنوان های صحیح تقسیمات کشوری استان براساس مصوبات هیات دولت گفت: ˝استان گلستان˝ شامل 14 شهرستان، 27 بخش و 29شهر است.

کد مطلب: ۲۷۸۵۹۴
لینک کوتاه کپی شد

خبرگزاری پانا: "سیدعلی میرباقری" اظهار کرد: در قالب این تفسیمات شهرستان ها، بخش ها و شهرهای استان گلستان مصوب و مشخص شده و لازم است در مکاتبات و سربرگ های اداری نیز بکار گرفته شود.

به گفته وی براساس این تقسیمات شهرستان آزادشهر با دو بخش مرکزی و چشمه ساران به مرکزیت آزادشهر و نوده خاندوز شامل سه شهر 'آزادشهر، نگین شهر و نوده خاندوز' است.

وی ادامه داد: شهرستان آق قلا با دو بخش مرکزی و وشمگیر به مرکزیت آق قلا و انبارالوم شامل دو شهر 'آق قلا و انبارالوم' می باشد.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری گلستان افزود: شهرستان بندرگز با دو بخش مرکزی و نوکنده به مرکزیت بندرگز و نوکنده شامل شهرهای 'بندرگز و نوکنده' است.

به گفته وی، شهرستان ترکمن با دو بخش مرکزی و سیجوال به مرکزیت بندرترکمن و سیجوال شامل شهر 'بندرترکمن' می باشد.

میرباقری اظهار نمود: شهرستان رامیان با دو بخش مرکزی و فندرسک به مرکزیت رامیان و خان ببین شامل چهار شهر 'تاتارعلیا، رامیان، دلند و خان ببین' است.

وی ادامه داد: شهرستان علی آباد با دو بخش مرکزی و کمالان به مرکزیت علی آباد و فاضل آباد دارای چهار شهر علی آباد، مزرعه، سنگدوین و فاضل آباد می باشد.

به گفته وی، شهرستان کردکوی با بخش مرکزی به مرکزیت کردکوی دارای یک شهر به نام 'کردکوی' است.

میرباقری اظهار کرد: شهرستان کلاله با دو بخش مرکزی و پیشکمر به مرکزیت کلاله و فراغی دارای دو شهر 'کلاله و فراغی' می باشد.

وی تصریح کرد: شهرستان گالیکش با دو بخش مرکزی و لوه به مرکزیت گالیکش و صادق آباد دارای یک شهر با عنوان 'گالیکش' است.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری گلستان گفت: شهرستان گرگان (مرکزگلستان) با دو بخش مرکزی و بهاران به مرکزیت گرگان و سرخنکلاته دارای سه شهر 'گرگان، جلین و سرخنکلاته' می باشد.

میرباقری افزود: شهرستان گمیشان با دو بخش مرکزی و گلدشت به مرکزیت گمیش تپه و سیمین شهر دارای دو شهر با عنوان های'گمیش تپه و سیمین شهر' است.

به گفته وی، شهرستان گنبدکاووس نیز با دو بخش مرکزی و داشلی برون به مرکزیت گنبدکاووس و اینچه برون دارای دو شهر 'گنبدکاووس و اینچه برون' می باشد.

وی اضافه کرد:شهرستان مراوه تپه با دو بخش مرکزی و گلیداغ به مرکزیت مراوه تپه و گلیداغ دارای یک شهر با نام 'مراوه تپه' است.

میرباقری افزود: شهرستان مینودشت با دو بخش مرکزی و کوهسارات به مرکزیت مینودشت و دوزین دارای یک شهر با عنوان 'مینودشت' است.

استان گلستان حدود یک میلیون و 800هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و افزون بر یکهزار روستا زندگی می کنند.

این استان مرزی با کشور ترکمنستان، دریای خزر و استان های خراسان شمالی، سمنان و مازندران همسایه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار