رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

ورمی کمپوست جایگزین کود شیمیایی در اراضی زراعی اردبیل می شود

خبرگزاری پانا:رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از جایگزینی ورمی کمپوست به جای کودهای شیمیایی در اراضی زراعی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۲۷۷۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عدیل سروی افزود: حدود 20 درصد ار اراضی کشاورزی استان زیرپوشش مدیریت تلفیقی آفات قرار دارد که در بحث ورمی کمپوست می تواند جانشین مناسبی برای کودهای شیمیایی باشد.

وی گفت: جهاد کشاورزی استان حمایت های خود را از طریق مشاوره های فنی به متقاضیان و اعطای وام های کم بهره انجام می دهد تا موانع و مشکلات تولید کنندگان ورمی کمپوست از میان برداشته شود.

سروی به همکاری این سازمان با بسیج سازندگی استان اشاره کرد و افزود: نتیجه همکاری های فی مابین در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و توجه به توانمندی های داخلی است.

وی گفت: بر اساس تفاهم نامه ای که امسال به امضای طرفین رسیده قرار است جهاد کشاورزی با برگزاری کلاس های آموزشی و تخصصی سطح مهارت و دانش متقاضیان را بالا برده و با اعطای گواهی نامه های رسمی آنها می توانند اقدام به اخذ تسهیلات کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار داشت: پتانسیل های لازم در داخل استان برای افزایش بهره وری و راندمان تولید فراهم است و اهداف مشترک سازمان جهاد کشاورزی و بسیج جوانان بر ایجاد امنیت غذایی و خود اتکایی متمرکز شده است.

به گفته سروی ، سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از 14 سال است که ارتباط تنگاتنک و منسجمی با بسیج جوانان در سازندگی در زمینه های مختلف تولید محصولات کشاورزی دارد.

وی افزود: این زمینه های همکاری بیشتر در زمینه زراعت ، دامپژشکی و شیلات و امور دام وگیاه پزشکی و منابع طبیعی و سم پاشی اماکن دامی، اصلاح نژاد دامی، نگهداری مرغ بومی، پرورش گل محمدی ، پرورش قارج و سایر محصولاتی است که در خانه امکان اجرای آنها امکان پذیر است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار