در فرمانداری کرمان برگزار شد

تشکیل ششمین جلسه توسعه مثلث اقتصادی شهرستان کرمان

خبرگزاری پانا: ششمین جلسه مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان کرمان تشکیل شد

کد مطلب: ۲۷۷۷۲۱
لینک کوتاه کپی شد

فرماندار کرمان: تاکنون شش جلسه مثلث توسعه اقتصادی در شهرستان کرمان تشکیل شده است که بحمدا... توفیقات خوبی در زمینه های اقتصادی حاصل شده است .

به گزارش خبرگزاری پانا محمدعلی توحیدی در جلسه توسعه مثلث اقتصادی شهرستان گفت: امیدواریم با تصمیماتی که در این جلسات گرفته می شود بتوانیم قدری از مشکلات اقتصادی مردم و بخشی از دغدغه اشتغال جوانان را کمتر کنیم .

وی خاطرنشان کرد: از طرح های موفقی که بخشی از تصمیمات آن در همین جلسات گرفته شده و به صورت موفق در حال انجام است تعدادی از پروژه های شهرداری است پروژه مجموعه و بزرگراه کوثر، ساماندهی خیابان شریعتی و بافت قدیم شهر ، پارکینگ های طبقاتی ، مناسب سازی ، بهینه سازی و فعالیتهای عمرانی بازار قدمگاه و بازار مظفری کرمان ، تقاطع های غیرهم سطح و... که در حال اجرا هستند نتایج تصمیمات این جلسات است.

توحیدی ادامه داد: از دیگر طرح هایی که در جلسات مثلث توسعه اقتصادی شهرستان مطرح شده، مجموعه نمایشگاه بین المللی جنوب شرق است که بخشی از آن به بهره برداری رسیده است همچنین مشکلاتی که شهرک صنعتی خضرا با آن مواجه بود و باهمفکری و همکاری مسئولین برطرف شده است.

دکتر پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به راه اندازی نمایشگاه بین المللی جنوب شرق کرمان ابراز داشت: این مجموعه نمایشگاهی به رغم آنکه برخی معتقد بودند بدلیل فاصله زیاد باشهر مورد توجه قرار نخواهد گرفت، نمایشگاههای برگزار شده در آن بازدیدکننده زیادی داشت.

وی اضافه کرد: مجموعه نمایشگاهی جنوبشرق تنها برای برگزاری نمایشگاه دیده نشده بلکه فرصتی است برای ارتقاء وضعیت اقتصادی استان و ارائه و توانمندسازی فعالیتهای اقتصادی استان.

دکتر پورابراهیمی افزود: باید به منظور احیای صنعت فرش کرمان، نمایشگاه دائمی فرش کرمان پیگیری شود یا نمایشگاه صنعت پسته.

وی افزود: لایحه سی ماده ای دولت در رفع موانع تولید نهایی شده است و به زودی در دستور کار علنی مجلس قرار خواهد گرفت که به نظر می رسد با تصویب آن اقدامات خوبی در بخش اقتصاد انجام خواهد شد.

دکتر زاهدی دیگر نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی هم با بیان ضرورت برگزاری نمایشگاه دائمی در استان گفت: وجود یک نمایشگاه دائمی در استان یکی از امور واجبی است که باید پیگیری شود.

وی خاطرنشان کرد وجود یک نمایشگاه دائمی، در بحث صنایع دستی و تولیدات خانگی به طور قطع کمک بزرگی در احیای صنایع دستی کهن کرمان خواهد داشت.

دکتر حسینی مشاور استاندار هم با بیان مشکلات موجود در بحث مشاغل خانگی بانوان اذعان داشت: مسئله اصلی ساماندهی فعالیتهایی است که تحت عنوان مشاغل خانگی توسط بانوان صورت می پذیرد.

وی گفت: یکی از این مشکلات در این زمینه عرضه تولیدات و صنایعی است که بانوان تهیه می کنند که نیاز به نمایشگاه دائمی و یا دست کم هفتگی دارد تا محصولات تولید شده به فروش برسند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار