با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار:

جلسه بررسی مسائل و مشكلات مرز رازی خوی برگزار شد

خبرگزاری پانا: مسائل و مشکلات مرز رازی خوی در جلسه ای با حضور دکتر رادفر معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی مورد بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۲۷۵۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، جلسه بررسی مسائل و مشكلات مرز رازی خوی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، ‌فرماندار خوی، مدیر كل حمل ونقل و پایانه های استان، مدیر كل صنعت، معدن و تجارت استان، ناظر گمركات استان، مدیر كل دامپزشكی استان، معاون مدیر كل راه و شهرسازی، مدیر عامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی، رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان، معاون مدیر كل راه آهن ناحیه آذربایجان، فرماندهان نظامی و انتظامی و سایر مدیران و مسئولان شهرستانی در محل مرز رازی خوی برگزار شد.

رادفر در این جلسه با بیان اینكه بازدید از مرزها و پایانه های مرزی استان در دستور کار معاونت سیاسی و امنیتی استانداری قرار دارد، افزود: در همین راستا برای ارزیابی و تصمیم گیری در خصوص رفع مسائل و مشکلات مرز رازی خوی، بازدید میدانی از این مرز انجام گرفت.

وی عدم توسعه زیرساخت ها را از جمله مشکلات مرز رازی عنوان کرد و گفت: به جهت تامین منابع اعتباری، مشكلی برای ساخت پایانه رازی وجود ندارد و با تملك زمین های اطراف پایانه به مساحت 30 هكتار كه قسمتی مربوط به منابع طبیعی و قسمتی نیز در مالكیت اشخاص است، امید می رود عملیات اجرایی این پرو‍‍ژه به زودی آغاز شود .

معاون استاندار در ادامه افزود: بر اساس تاکید استاندار محترم در صدد هستیم مرز رازی را به محلی مناسب برای توسعه تجارت مرزی و ترانزیت كالا و رفت و آمد مسافرین تبدیل نماییم.

فرماندار خوی هم در این جلسه گفت: تازه تأسیس بودن مرز رازی، عدم هماهنگی بین ادارات مستقر در مرز، موقعیت جغرافیایی و طبیعی و شرایط عمومی منطقه موجب بروز مشكلاتی در این مرز گردیده و از طرفی با توجه به وضعیت نامطلوب جاده مرزی رازی اگر قرار باشد منافع كشور و استان را مدنظر قرار دهیم ضروری است كه جاده رازی كاپی كوی در شرایط مناسب توسعه یابد .

وی با تأكید بر اینكه وضعیت پایانه رازی در شأن نظام و مردم نیست و نیاز به ساماندهی فوری دارد، افزود: با توجه به وجود ظرفیتهای بالای منطقه باید با حل مشكلات موجود ارتباط بین خوی - وان در همه زمینه ها تقویت گردد.

مدیران و مسئولین حاضر در جلسه نیز در ادامه به ارائه گزارش و طرح مسائل و مشكلات موجود در مرز رازی پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار