در راستای جلوگیری از آلودگی های صوتی و زیست محیطی

ساماندهی مشاغل مزاحم، احقاق حقوق شهروندی است

خبرگزاری پانا: یکی از مهمترین وظایف شهرداری جلوگیری از ایجاد و تاسیس مشاغلی است که به نحو از انحاء موجب بروز مزاحمت برای شهروندان می‌شود.

کد مطلب: ۲۷۰۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه سه مشهد، علی یوسف زاده با بیان مطلب فوق گفت: در راستای حمایت از حقوق شهروندان، حفظ آرامش ساکنین محل و جلوگیری از ادامه فعالیت های مشاغل مزاحم از ابتدای سال جاری تا کنون، با استناد به بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها، حوزه خدمات شهری شهرداری این منطقه نسبت به بازدید 3573 مورد از واحدهای صنفی سطح منطقه اقدام کرده است.
شهردار منطقه سه ادامه داد: در شش ماه آغازین سال جاری، 111 مورد بررسی شکوائیه شهروندان پیرامون مزاحمت های شغلی واحدهای صنفی به عمل آمده است و برای 258 واحد صنفی مزاحم و مخل نظم اجتماعی نیز پرونده تشکیل شده است و برخوردهای قانونی مناسب به عمل آمده است.
وی ادامه داد: این مشاغل عمدتاً شامل مکانیکی، تعمیرگاه وسایل نقلیه، مبلمان سازی، انبارهای ضایعات، نان خشک و آهن آلات است و 105 مورد از واحدهای صنفی مزاحم و آلاینده از این دست نیز طبق دستور قانونی پلمب شده است.
وی همچنین بیان کرد: از این میان پلمب 19 مورد مربوط به انبارهای ضایعات بوده است که علاوه بر مزاحمت های معمول، آلودگی های بهداشتی محیط را نیز به همراه دارند.
وی در خصوص میزان جرایم قانونی تعیین شده برای این مشاغل نیز تصریح کرد: برمبنای اختیارات قانونی جهت اخذ بهای 160میلیون ریالی نیز اقدامات انجام پذیرفته این میزان عوارض شغلی در محدوده منطقه سه جمع آوری شده است.
شهردار منطقه سه در پایان با بیان این مطلب که اقدامات کمیسیون بند 20 در راستای راستای احقاق حقوق شهروندان و رفع شکایات مردمی و جمع آوری مشاغل مزاحم از سطح منطقه بوده است خاطرنشان ساخت: شهرداری در تلاش است تا با سامان‌دهی مشاغل مزاحم علاوه بر جلب رضایتمندی شهروندان زیبایی بصری شهر را نیز تامین کند که این مهم برنامه‌ریزی ویژه و بلند مدتی را می‌طلبد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار