مدیریت منابع آبی برای مقابله با بحران کمبود آب در کردستان ضروریست

خبرگزاری پانا:معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان گفت: برای مقابله با بحران کمبود آب ساماندهی و مدیریت منابع آبی با همکاری مردم و مسئولان استان باید در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد.

کد مطلب: ۲۶۹۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،امیر قادری درجلسه بررسی وضعیت منابع آبی شهرستان کامیاران با بیان این مطلب اظهار داشت: توجه به بحث آب در توسعه پایدار استان بسیار حائز اهمیت بوده و باید در راستای تحقق اهداف توسعه در کردستان نسبت به ساماندهی و مدیریت وضعیت فعلی این منابع اقدام لازم را به عمل آوریم.

وی افزود: شهرستان کامیاران با برخورداری از منابع آبی مناسب و از جمله سدگاوشان و دیگر سدهای در دست احداث در این شهرستان از وضعیت مناسبی در زمینه منابع آبی برخوردار است که باید از این پتانسیل به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

قادری تصریح کرد: با آبرسانی به بیش از پنج هزار هکتار از اراضی دشت کامیاران و بیلوار که دارای ظرفیت های لازم برای توسعه در بخش کشاورزی هستند می‌توان شاهد رونق کشاورزی و دیگر صنایع جانبی در این منطقه بود که مدیران اجرایی استان و شهرستان کامیاران باید راهکارهای لازم را برای بهره‌مندی این اراضی از پایاب سد گاوشان اتخاد کنند.

وی تاکید کرد: کشاورزی نقش مهمی در توسعه استان دارد و در واقع اگر بخواهیم روند توسعه استان را تسریع بخشیم باید به استعدادها و ظرفیت های فراوان این بخش توجه کرد وبرای بهره برداران بخش کشاورزی زمینه توسعه متوازن کشاورزی استان را فراهم کنیم.

قادری از هدر رفت آب در مسیر انتقال به اراضی کشاورزی ابراز نارضایتی کرد و خواستار بهسازی و نوسازی کانال‌ها و شبکه‌های انتقال آب کشاورزی و سیستم پایاب سدهای استان برای جلوگیری از هدر رفت آب در این بخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار