المیادین:آمریکا استفاده از بالگردهای آپاچی درحملات هوایی را آغاز کرد

خبرگزاری پانا: شبکه المیادین گزارش داد: نیروی هوایی آمریکا نخستین بار از بالگردهای آپاچی برای حمله به مواضع داعش در عراق استفاده کرد.

کد مطلب: ۲۶۷۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عبدالله بدران خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین، درباره تحولات میدانی گفت: ارتش عراق حمله داعش به منطقه البغدادی در غرب استان الانبار را با کمک عشیره های منطقه ناکام گذاشت. یک پایگاه بزرگ ارتش عراق در این منطقه قرار دارد و جنگنده ها و بالگردهای نیروی هوایی هم از پایگاه «عین الاسد» استفاده می کنند. نیروهای لشکر هفتم ارتش عراق در این پایگاه مستقر هستند. از تجهیزات پیشرفته ای در تامین امنیت این پایگاه در غرب عراق استفاده می شود. پس از تسلط داعش بر مناطق هیت و کبیسه حمله داعش به البغدادی قابل پیش بینی بود. داعش می خواهد با تسلط بر پایگاه عین اسد به سلاح و مهمات موجود در آن دسترسی پیدا کند. نیروهای امنیتی، نیروهای مردمی و افراد مسلح عشیره های محلی عراق به دفاع از این پایگاه کمک کردند. جنگجویان داعش نتوانستند خود را به این پایگاه برسانند. شورای استانداری الانبار از ائتلاف آمریکا و متحدانش خواست مواضع داعش را در شهر هیت هدف قرار دهند. بالگردهای آپاچی نیروی هوایی آمریکا نخستین بار چهار حمله هوایی در این منطقه انجام دادند.

خبرنگار این شبکه افزود: یک منبع امنیتی عراق از مشارکت هواپیماهای استرالیایی و بلژیکی در حملات هوایی به مواضع داعش در الانبار خبر داد. بلژیک شش فروند جنگنده اف 16 را برای مشارکت در این عملیات ارسال کرده است. درگیریها در اطراف تکریت مرکز استان صلاح الدین عراق ادامه دارد. داعش پیشروی هایی در اطراف تکریت داشت و توانست بار دیگر به داخل مناطق البلد و الضلوعیه نفوذ کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار