خستگی حمل کیف مدرسه نشانه‌ای برای وجود اختلالات اسکلتی

خبرگزاری پانا:یک متخصص طب فیزیکی گفت: خستگی دانش آموزان از حمل کیف مدرسه می‌تواند نشانه وجود اختلالات اسکلتی در آنها باشد.

کد مطلب: ۲۶۰۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد

ایسنا نوشت:

کامبیز خاموشیان کیف‌های کوله‌ای را بهترین نوع کیف برای دانش آموزان دانست و اظهار کرد: این نوع کیف‌ها به دلیل تقسیم شدن وزن آنها بین دو طرف بدن می‌توانند کمترین آسیب را برای ستون فقرات دانش آموزان به دنبال داشته باشند.

به گفته وی پس از کیف‌های کوله، کیف‌های دستی بهترین نوع کیف هستند؛ زیرا این کیف‌ها به نسبت کیف‌های شانه‌ای فشار کمتری را به گردن و شانه دانش‌آموزان وارد کرده و فشار آنها با استفاده از انگشتان و مچ دست تا حدی قابل کنترل است.

خاموشیان توصیه کرد: بهتر است دانش آموزان در صورت استفاده از کیف‌های شانه‌ای آن را بصورت کج به طرف دیگر شانه آویزان کنند تا به این ترتیب بالانسی بین دو شانه در تحمل وزن کیف ایجاد شود.

این متخصص طب فیزیکی با بیان اینکه تحمل وزن کیف در دانش آموزان بسته به نوع جثه و توان بدنی آنها متفاوت است، گفت: در این زمینه استاندارد لازم این است که دانش آموز پس از حمل کیف با همه محتویات درون آن حداقل به مدت یک تا دو ساعت احساس خستگی نکند.

وی جنس کیف را یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کیف دانش آموزان عنوان کرد و افزود: کیف‌های کتان و همچنین چرم مصنوعی سبک بوده و حمل آن برای دانش آموزان راحت است.

این متخصص طب فیزیکی در ادامه احساس خستگی دانش آموزان در حمل کیف و به ویژه کیف‌های سبک را در برخی موارد نشانه وجود اختلالات اسکلتی عنوان کرد و گفت: احساس خستگی در دانش آموزان ابتدایی در زمینه حمل کیف مدرسه در کمتر از یک تا دو ساعت باید مورد بررسی قرار گرفته تا در صورت وجود اختلالات اسکلتی در جهت درمان سریع آن اقدام شود.

وی اظهار کرد: برخی اختلالات اسکلتی نشانه مشخصی نداشته و در این گونه موارد می‌توان آن‌ها را تشخیص داد و پیش از رسیدن کودکان به سن نوجوانی و جهش رشدی، اقدامات درمانی لازم صورت گیرد.

این متخصص طب فیزیکی در پایان گفت: در صورتی که به این اختلالات و درمان آنها توجهی نشود، این اختلالات در دوران نوجوانی و با رشد جهشی نوجوان خود را نشان داده که در آن زمان اقدام برای درمان آن دیر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار