رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد:

تعاونگران خط مقدم جبهه اقتصاد مشارکتی هستند

خبرگزاری پانا؛ رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد گفت: بخش تعاون به عنوان یکی از سه بخش اصلی اقتصاد کشور شناخته شده و تعاونگران خط مقدم جبهه مشارکتی در قالب تشکل ها هستند.

کد مطلب: ۲۵۷۷۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا: احمد اخلاقی در همایش تجلیل از تعاونی های برتر شهرستان لامرد با تبریک فرا رسیدن هفته تعاون به همه تعاونگران و فعالان این بخش، بخش تعاون را در کنار دو بخش دولتی و خصوصی به عنوان بخش های اصلی اقتصاد کشور دانست و اظهار داشت: بخش تعاون بر اراده جمعی، خرد جمعی و کار گروهی متکی است و این بخش منشا خدمات ارزنده یی در سطح جامعه شده است.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد با بیان اینکه در افق 1404 کشور، 25 درصد از تولید ناخالص ملی باید از سوی بخش تعاون تامین گردد، ابراز نمود: با انجام فعالیت های ترویجی و همچنین تشویق اقشار مختلف برای حضور در این بخش در کنار فعالیت و تلاش هر چه بیشتر تعاونگران، شاهد رونق هر چه بیشتر این بخش باشیم.


وی تاکید کرد: هفته تعاون فرصتی مغتنمی خواهد بود تا بتوانیم فرهنگ تعاون و اندیشه و باور آن را در جامعه گسترش دهیم چرا که تعاون مهمترین بخش اقتصاد کشور است که می تواند اهداف و نیازهای اصلی جامعه را به صورت کار گروهی برآورده سازد.
این مسئول با اشاره به ظرفیت های بخش تعاون اضافه کرد: در صورت گسترش فرهنگ تعاون و اندیشه و باور آن، ظرفیت هایی برای تقویت روحیه همدلی و همراهی رشد و تعالی جامعه در همه زمینه ها بوجود خواهد آمد که گامی مثبت برای رفع مشکلات اقتصادی، معیشتی و رفاهی قابل تحقق است.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد خاطر نشان کرد: صرف از نظر از منافع مادی، فعالیت در بخش تعاون باعث ایجاد زمینه های فرهنگی و اجتماعی و همچنین بهبود وضعیت اقتصادی و تغییر در افکار و عقاید جامعه ایجاد گردد و تقویت فضائل اخلاقی در جامعه را منجر می شود.
او ادامه داد: ایجاد و رعایت عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه ثروت در جامعه از طریق بخش تعاون میسر خواهد بود و در نهایت جامعه از این طریق به کمال می رسد.


اخلاقی تاکید نمود: نهادینه کردن تعاون در جامعه باعث هم افزایی در اقتصاد، رشد و توسعه جامعه در بخش های مختلف و رونق اقتصادی خواهد شد.
وی نقش تعاونیها در کشورهای در حال توسعه به طور عنوان کرد و گفت: امروز تمام متفکران در راستای گسترش و نهادینه کردن فرهنگ تعاون در جامعه خود تلاش های جدی دارند.


وی عنوان کرد: رویکرد اصلی تعاونی ها ایجاد وفاق و همدلی در تمام عرصه ها به منظور رشد و توسعه اقتصادی است.
رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی لامرد اضافه کرد: فعالیت تعاونی های فعال در سطح شهرستان لامرد به صورت تولیدی و توزیعی است.


رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لامرد در ادامه سخنان خود به برنامه جدی این اداره در راستای اشتغالزایی مستقیم و فعال نمودن تعاونی های توسعه روستایی اشاره کرد و اظهار داشت: با حمایت جدی از تعاونیها و پرداخت تسهیلات لازم تلاش این اداره بر این است تا بتواند در قالب تعاونی و طرحهای توجیهدار اقتصادی زمینه تحقق اشتغالزایی مستقیم در روستاها با توجه به جامعه جوان و فارغ التحصیل را فراهم کند.


وی در مورد راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران تراکمه شهرستان لامرد نیز تصریح کرد: با راه اندازی شرکت تعاونی توسعه و عمران تراکمه شهرستان لامرد، آحاد مردم در طرحهای بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری خود ورود پیدا می کنند که این تعاونی با مشارکت ایثارگران تشکیل شده است.


خبرنگار: غفوررحیمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار