رئیس هیئت شطرنج شهرستان خمین:

شطرنج قدرت تصمیم گیری، تمرکز و محاسبه را افزایش می دهد

خبرگزاری پانا: رئیس هیئت شطرنج شهرستان خمین گفت: تحقیقات نشان می دهد شطرنج بر روی قدرت و سرعت محاسبه، تقویت حافظه، تفکر منطقی، درک بهتر نظریه ها، افزایش قدرت تصمیم گیری، صبر و میزان تمرکز افراد موثر بوده است.

کد مطلب: ۲۵۷۲۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مسعود ابراهیمی در آئین افتتاحیه مسابقات شطرنج آزاد یادواره ˝فتوای امام راحل˝ در شهرستان خمین با اشاره به موفقیت تدریس شطرنج در مدارس افزود: علت این موفقیت جذابیت آن برای دانش آموزان است که باعث می شود آنها با میل و رغبت زمان خود را در قالب بازی، صرف فعالیت فکری نمایند.

وی ادامه داد: به شطرنج همچون رشته های دیگر ورزشی می توان از دو بعد حرفه ای و عمومی نگریست، گسترش شطرنج دربعد عمومی ابتدا در اتحاد جماهیر شوروی و سپس در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفت.

رئیس هیئت شطرنج شهرستان خمین خاطرنشان کرد: ارزش ها در ورزش، جوانمردی، رقابت و همکاری، بازی منصفانه، تقلب، مواد انرژی زا، اخلاق هواداری و تماشاچیگری، روابط اخلاقی میان مربی و ورزشکاران برخی از مهم ترین محورها و موضوعاتی است که اعم از جنبۀ مثبت و منفی آن در مجال طرح مباحث اخلاق ورزش قرار می گیرد.

ابراهیمی اظهار داشت: افعال اخلاقی در ورزش برتر از ارزش های مادی است؛ به گونه ای که هر انسان در برابر آن خضوع و احترام می کند، هر چند خود نتوانسته باشد به آن عمل کند؛ به همین جهت، باید گفت تمام آنچه در اخلاق عمومی وجود داشته و متناسب و قابل پیاده شدن در میدان ورزشی بوده، باید مورد عمل قرار گیرد.

وی با اشاره به اهداف ورزش بیان کرد: نکتۀ مهم در اینجا این موضوع است که هر کدام از نهادهای ورزشی و ورزشکاران باید به وظایف اخلاقی خود آشنا بوده و آن را به تناسب در میدان ورزشی به کار ببرند؛ زیرا اگر نهاد ورزشی دارای قوانین و منشور اخلاقی نباشد، یک ورزشکار نیز نمی تواند به وظایف خود آشنایی داشته باشد و خود را در زمینه ورزش متخلق به اخلاق نماید.

رئیس هیئت شطرنج شهرستان خمین ابراز داشت: هر کسی ورزش کرد ورزشکار محسوب نمی شود زیرا در فرهنگ ما ورزشکار را حرمتی شگرف آمده است؛ امروزه کسی را ورزشکار می نامیم که صفات راستی، درستی، شرافتمندی، عزت نفس و بزرگواری را دارد.

ابراهیمی تصریح کرد: واژه ورزشکار ما به یقین و دقیق، افلاکی است و از آن دیگران، خاکی است، تلفیق فرهنگی در طول زمان روی دو جنبه یاده شده یعنی شرافت و تقدس،‌ چنان کارگر شده که در ذهن هر یک از مردم این سرزمین، احترام به ورزشکار با شنیدن نام وی یا کلمه ورزشکار نوعی تداعی خود بخودی است، همینکه می شنوی فلانی ورزشکار است به ذهنت می رسد که جوانمرد، شرافتمند، بزرگوار، بخشنده،‌ بلند نظر و فروتن و … هم است.

وی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات شطرنج آزاد خمین در سال 1390 گفت: در دومین دوره این مسابقات که از 16 شهریورماه جاری آغاز شده است 5 استاد بین المللی و140 نفر شطرنج باز از 17 استان تهران، گیلان، اصفهان، مازندران، همدان، کردستان، خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، کرمانشاه، کرمان، مرکزی و ... حضور دارند.

رئیس هیئت شطرنج شهرستان خمین افزود: شرکت کنندگان در این دوره از رقابت ها از سنین شش سال تا حدود هفتاد سال هستند که در این مسابقات به مصاف یگدیگر می روند.

ابراهیمی ادامه داد: پیش بینی می شود این مسابقات با کیفیتی بالاتر و در شرایط بهتری برگزار شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار