استاندار مرکزی:

پیشگیری از تخریب و مهار معضلات زیست محیطی اولویت کاری دولت است

خبرگزاری پانا: استاندار مرکزی گفت: پیشگیری از تخریب و مهار معضلات زیست محیطی با مشارکت بخش های دولتی و مردمی از اولویت های مهم کاری در دولت تدبیر و امید است.

کد مطلب: ۲۵۶۹۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمدحسین مقیمی در آئین تجلیل از محیط بانان استان مرکزی که به مناسبت 16 شهریور ماه روز ملی محیط بانان برگزار شد، افزود: در برنامه پنجم توسعه انجام مطالعات زیست محیطی اساس هر کار توسعه ای مطرح شده و به حداقل رساندن تخریب سرزمینی و رعایت قوانین آمایش سرزمین از اولویت های اساسی در این قانون است، چرا که توسعه پایدار در سایه حفظ محیط زیست و جدی گرفتن اصول پیشگیری از تخریب طبیعت و منابع پایه محقق می شود.

وی با بیان اینکه مسائل زیست محیطی از موضوعاتی است که باید نگاه ویژه و کلان نسبت آن داشت، ادامه داد: آلودگی های محیطی نه تنها در حوزه انسانی اثرات مخرب دارد، بلکه تنوع گیاهی و جانوری و منابع پایه را نیز آسیب زده و در بسیاری از موارد هزینه های سنگینی برای جبران آن نیاز است.

استاندار مرکزی اظهار داشت: مناطق حفاظت شده در هر استانی از ارزش بالایی برخوردار است و در این خصوص اعمال سیاست ها و برنامه های حفاظتی برای نگهداری و حفظ هر چه بیشتر و تمام تر این سرمایه های عظیم، بسیار لازم و ضروری است.

مقیمی تصریح کرد: تنوع زیستی از سرمایه های ذی قیمت در استان مرکزی است و محیط بانان این استان با پیشگیری و برخورد با صیادان و شکارچیان غیرمجاز و همچنین حفاظت از گونه های گیاهی و جانوری نقش تعیین کننده ای را در توسعه متوازن و حفظ سرمایه های طبیعی استان برعهده دارند.

وی در پایان بیان کرد: محیط بانی جزو مشاغل سخت و مهم است و ارزش کار شاغلان این حوزه با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست و در این خصوص پایین بودن حقوق و مزایای محیط بانان مسئله ای است که باید به شکل کلان و کشوری از طریق مراجع ذیربط دنبال شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار