پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان آفتاب در خمین پایان یافت

خبرگزاری پانا: پنجاهمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان آفتاب در بیت قدیمی امام خمینی(ره) در شهرستان خمین پایان یافت.

کد مطلب: ۲۵۳۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در آئین اختتامیه این جشنواره گفت: برگزاری این جشنواره یک رخداد هنری در استان بود چرا که این جشنواره در استان مرکزی بعد از گذشت بیست سال یعنی از سال 1373 دوباره در این استان برگزار شده است.

شاکری افزود: این جشنواره با حضور استان های آذربایجان غربی، زنجان، فارس، کردستان، گیلان، مازندران، هرمزگان و مرکزی از روز دوم شهریور ماه جاری به میزبانی استان مرکزی کلید خورد.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش های فیلم، فیلم نامه و عکس برگزار شد که تا پایان مهلت ارسال آثار، 297 اثر در بخش فیلم به دبیر خانه واصل شد و از میان 173 اثر در بخش داستانی، 92 اثر در بخش مستند، 35 اثر در بخش تجربی و 27 اثر در بخش پویانمایی که ارسال شده بود 44 فیلم به بخش مسابقه راه پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی اظهار داشت: همچنین 1047 اثر عکس ارسال شد که 54 قطعه عکس به جشنواره راه پیدا کرد و 213 فیلم نامه به دبیر خانه فرستاده شد که 27 اثر اقتباسی و مابقی آزاد بودند که 10 اثر آزاد و 5 اثر اقتباسی به بخش مسابقه راه یافتند .

شاکری بیان کرد: برگزاری کارگاه های عکس و فیلم برای برگزیدگان و تجلیل از پیشکسوتان فیلم ساز استان مرکزی از برنامه های اصلی جشنواره بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 3 نفر از خادمین حرم حضرت معصومه (س) جهت تبرک جلسه به مداحی پرداختند و پرچم گنبد حضرت معصومه (س) را به بیت قدیمی امام خمینی (ره) اهدا نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار