رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی محلات:

تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران به اقتصاد شهرستان ها کمک می کند

خبرگزاری پانا: رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان محلات گفت: تشکیل شرکت های تعاونی توسعه و عمران در سطح این شهرستان می تواند به رشد و توسعه اقتصاد محلات و تسریع در روند احداث پروژه های عمرانی کمک بسزایی کند.

کد مطلب: ۲۵۲۸۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، علی حسن زاده در حاشیه جلسه علنی شورای شهر محلات با بیان این مطلب ادامه داد:قانون شرکت های تعاونی توسعه و عمران 28 آذر ماه سال 89 در مجلس شورای اسلامی با هدف رشد و توسعه اقتصادی شهرها به تصویب رسید.

وی تصریح کرد:به دلیل آنکه دولت با محدودیت منابع روبرو می باشد این شرکت با هدف ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان ایجاد شد و از جمله اهداف مهم آن هدایت منابع مردمی به بخش های مختلف تولیدی است.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی محلات بیان کرد: این شرکت های تعاونی در زمینه اقتصادی بسترسازی های لازم را انجام می دهند و عهده دار طرح هایی می شوند که به دلیل رانت زا بودن قابل واگذاری به بخش خصوصی نیست.

حسن زاده در ادامه با اشاره به نحوه تشکیل چنین شرکت هایی در سطح شهرستان اظهار داشت: براساس ابلاغیه موجود در هر شهرستان تنها یک نمونه از چنین شرکت هایی مجاز به تشکیل شدن می باشد و اعضای آن هم کسانی هستند که متولد خود شهرستان هستند و یا در شهرستان سکونت دارند.

وی خاطرنشان کرد: حداقل تعداد اعضای شرکت تعاونی توسعه و عمران باید 267 نفر باشد که این تعداد به نسبت جمعیت شهرستان محاسبه شده است و برای ثبت رسمی شرکت نیز اعضا می بایست 300 میلیون تومان سرمایه اولیه را تامین کنند که از این مبلغ 100 میلیون تومان آن نقد و 200 میلیون مابقی نیز در تعهد اعضا خواهد بود.

رئیس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی محلات ابراز داست: از اعضای شورا درخواست داریم با توجه به دشواری کار و به منظور جلب اطمینان مردم تعدادی از معتمدین شهرستان را به عنوان هیئت موسس این تعاونی انتخاب کنند تا قدم اول در راه تشکیل این شرکت برداشته شود.

حسن زاده گفت: امیدواریم شورا قدم اول را در این راه بردارد و اشخاصی را معرفی نماید که بتوانند در حفظ و حراست از اموال مردم نقش مهمی را ایفا کنند.

در ادامه یکی از اعضای شورا با اشاره به ارزشمند بودن تشکیل این تعاونی گفت: در صورت به وجود آمدن این شرکت می توان از ظرفیت آن به منظور سرمایه گذاری در مناطق نمونه گردشگری شهرستان استفاده کرد تا شهروندان خود شهرستان به شهر خدمات ارزنده ارائه دهند.

محمدرضا علیمحمد تصریح کرد: از مهم ترین نکات در راه تشکیل این شرکت تعاونی جلب اطمینان مردم است به طوری که شهروندان باید به اعضای حاضر در این شرکت اطمینان داشته باشند.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری محلات نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات انجام شده از سوی این واحد پرداخت.

اصغر ابراهیمی گفت: به منظور گسترش فضای سبز محلات طی هفته جاری بیش از 3 هزار اصله نهال صنوبر در پارک جنگلی محلات و ورودی این شهر از طرف خمین کاشته خواهد شد که تاثیر بسزایی در فضای سبز شهر خواهد داشت.

وی ادامه داد:آبیاری هر دو مکان فوق به صورت بارانی است و با نصب شیر آبیاری این گیاهان رشد خواهند کرد.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری محلات باین کرد: در جاده سلامت محلات که در پارک جنگلی در حال احداث می باشد گونه های سازگار با آب و هوای محلات و گونه هایی که از زیبایی ظاهری برخوردار هستند کاشته خواهد شد و سعی شده تا در انتخاب این گونه ها از انواع کم آب آنها استفاده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار