معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان قم خبر داد؛

آغاز آموزش شنای دانش آموزان پایه سوم مدارس ابتدایی در استان قم

خبرگزاری پانا: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل آموزش و پرورش استان قم از آغاز طرح آموزشی سباح ویژه دانش آموزان پایه سوم دوره ابتدایی در استان قم خبر داد.

کد مطلب: ۲۴۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، سعید توكلی با اعلام این خبر گفت: آموزش شنا از دوران كودكی یكی از نكاتی است كه پیامبر گرانقدراسلام (ص) همواره بر آن تاكید داشته و خطاب به والدین آموزش ان را از سنین پایین و كودكی توصیه فرموده اند.

توكلی با بیان اینكه طرح ملی سباح تا پایان تابستان سال آینده ادامه خواهد داشت، گفت: توصیه موكد تعالیم اسلامی ، ضرورت اجرای این طرح را در سطح آموزش و پرورش نشان می‌دهدكه امیدواریم تمام اهداف پیش‌بینی شده برای این طرح را برهمین مبنا محقق سازیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره كل اموزش و پرورش استان قم افزود: اجرای طرح های مختلف در حوزه سلامت در راستای سند تحول بنیادین انجام می گیرد و هدف آن تربیت نسلی شاداب ، قوی ، با اراده بااعتماد به نفس بالا ، عالم و دانشمند و با اخلاق و با ایمان است تا انسان هایی با ویژگی های متعالی پرورش یابند.

توكلی با بیان اینكه طرح سباح با استقبال گرم دانش آموزان مواجه شده است، افزود: دانش آموزان با علاقه وافر شناگری را حتی بعداز اوقات مدرسه نیز ادامه می دهند كه خیلی از آنان اكنون شنا گران ماهری گردیده اند .

وی با اشاره به این كه در فاز اول این طرح تعداد 2500 نفر از دانش آموزان دختر و پسر در استخر فرهنگیان آموزش می بینند یاد آور شد: دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در قالب درس تربیت بدنی با حضور در استخرها ، بطور مقدماتی اصول اولیه ورزش مفرح شنا را آموزش می بینند بطوری كه در پایان آموزش ، هر فرد می تواند مسافت طول استخر را شنا نماید .

وی در پایان ابراز امیدواری كرد بتوان با حمایت والدین تمام دانش آموزان پایه سومی را در این طرح بزرگ ملی مشاركت داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار