معامله محصولات در بورس کالا، بهترین رفتار صنعت پتروشیمی

خبرگزاری پانا: نائب رییس هیات مدیره انجمن همگن پلاستیک گفت: همین که همه محصولات در بورس کالا معامله شود و تولیدکنندگان می دانند که مواد اولیه را به موقع و بدون نوسان های شدید قیمتی دریافت می کنند، بهترین اتفاق برای صنعت پتروشیمی و تولید کشور است.

کد مطلب: ۲۴۱۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمدرضا مونسان به آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی و افزایش عرضه ها در بورس کالای ایران اشاره کرد و گفت: در هفته های اخیر برخی از واحدهای تولیدی از رشد قیمت مواد اولیه پتروشیمی گلایه کرده اند، اما واقعی شدن قیمت ها سرانجام باید رخ می داد که با مصوبه وزارت صنعت،معدن و تجارت حدود دو هفته است که از آزادسازی قیمت محصولات پتروشیمی می گذرد
.
نائب رییس هیات مدیره انجمن همگن پلاستیک با بیان اینکه مزایای این آزادسازی بیشتر از رشد قیمت هاست ، افزود: برای یک تولید کننده ثبات قیمت در بلندمدت بسیار مهمتر از رشد قیمت مواد اولیه و به تبع آن افزایش هزینه های تولید در یک برهه زمانی است، زیرا وقتی ثبات بر بازار حاکم باشد ، تولیدکنندگان می توانند با خریداران خود قراردادهای میان مدت و بلند مدت ببندند اما در زمانی که قیمت ها در نوسان است، بستن قرارداد میان و بلندمدت ریسک بالایی دارد.
وی تصریح کرد : سازکار و شفافیت معاملات بورس کالا می تواند به ثبات قیمت ها کمک کند و مانع از بالا رفتن کاذب قیمت ها شود.
مونسان گفت : حذف دلالان از بزرگترین دستاوردهای آزادسازی قیمت هاست و در دو هفته اخیر حجم تقاضا برای مواد اولیه پتروشیمی کاهش یافته است که بخشی از این کاهش تقاضا به دلالان مربوط می شود.
وی ادامه داد: از دغدغه های تولیدکنندگان، تهیه مواد اولیه ای است که در داخل کشور تولید می شود و بورس کالا می تواند راهگشا باشد.
نائب رییس هیات مدیره انجمن همگن پلاستیک گفت : اگر وزارت صنعت این اطمینان را به تولیدکنندگان بدهد که پتروشیمی ها کل نیاز داخل را از طریق بورس کالا تامین می کند ، شاهد رشد تولید و رونق هر چه بیشتر در صنعت پتروشیمی کشور خواهیم بود.
مونسان اظهار داشت : فروش محصولات پتروشیمی همسو با نرخ های جهانی ، رانت بازار پتروشیمی را از بین می برد و انگیزه شرکت های پتروشیمی را برای تامین نیاز داخل بیشتر می کند.
نائب رییس هیات مدیره انجمن همگن پلاستیک گفت : با عرضه کامل محصولات پتروشیمی در بورس کالا، همه چیز اعم از حجم عرضه، تقاضا، میزان معامله و قیمت ها شفاف می شود و فکر تولیدکنندگان از تامین مواد اولیه مورد نیازشان راحت می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار