سوگواره تعزیه علوی در نیشابور برگزار شد

خبرگزاری پانا: همزمان با لیالی قدر و ایام شهادت حضرت مولی الموحدین امام علی «ع» سوگواره تعزیه علوی در محل بوستان مادر و بقعه بی بی شطیطه نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۲۴۰۱۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، خلیل اله عراقی؛ سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور با اعلام مطلب فوق اظهار كرد: شهرستان نیشابور با داشتن تعزیه خوانان و مرثیه سرایان مطرح استان و كشور توانسته است استقبال چشمگیر و بی نظیر مردم ولایت مدار و عاشقان اهل بیت عصمت وطهارت نیشابور را همراه داشته باشد به صورتی كه مردم در گرد تعزیه ایستاده اند و در سوگ حضرت مولی الموحدین امام علی «ع» و اهل بیت ایشان اشك ماتم ریخته اند.

وی گفت: سوگواره تعزیه علوی همزمان با ایام شهادت حضرت مولی الموحدین امام علی «ع» از 25 الی 29 تیر93 از ساعت 30/16 الی 30/ 19 و 21 الی 23 بعد از ظهر در محل بوستان مادر واقع در خیابان سیمتری طالقانی و محوطه بقعه متبركه بی بی شطیطه نیشابور برای عموم به اجرا در آمد.

عراقی اظهار کرد: این مراسم تعزیه با اهتمام گروه های تعزیه خوان و معین البكائی: حسن وكیلی، رضا تولایی، سید احمد حصاری، حسین میان بندی، مهدی نجفی و سید هادی حسینی و همكاری نیروی انتظامی و سازمان پارك ها و فضای سبز و هیات امنای بقعه متبركه بی بی شطیطه نیشابور برگزار شد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور افزود: مجالس این گروه های تعزیه در خصوص مصائب زندگی اهل بیت عصمت و طهارت «ع» می باشد.

این مقام مسوول افزود: خراسان بزرگ از برجسته‌ترین مكان‌هایی است كه تعزیه، رابطه‌ای نزدیك با مردم آن دارد و نیشابور باقدمت ترین و تاریخی ترین مركز تعزیه در خراسان رضوی محسوب می شود.

عراقی تصریح كرد: استقبال شایان وصف مردم نیشابور وظیفه مسئولان را سنگین تر کرده و این شهر نیاز به احداث یك مكان ویژه تعزیه دارد كه باید مسوولین شهری اهتمام ویژه در این خصوص داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار