عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش تولیدات داخلی ˝قطعات خودرو˝در کشور

خبرگزاری پانا:قاضی‌پور گفت: حجم بالایی از تولیدات قطعات خودرو در داخل کشور صورت می‌گیرد، که این از توان بالای تولیدکنندگان ملی حکایت دارد.

کد مطلب: ۲۳۹۶۶۹
لینک کوتاه کپی شد

باشگاه خبرنگاران نوشت:


نادر قاضی‌پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سه علت مهم در افزایش قیمت خودرو نقش داشته است که اگربا آن مقابله شود کاهش 30% در قیمت خودرو را شاهد خواهیم بود.

مسئله اول عدم خرید مصرف کننده‌ها از کارخانه‌ها بوده که اگر خرید خودرو از مبدا صورت گیرد، 5 تا 7 میلیون کاهش قیمت خواهیم داشت.

مسئله دوم عدم فروش شرکت‌های زیان‌ده بوده که سو مدیریت آن هزینه‌های کلانی بر دوش مردم می‌گذارد و مسئله آخر عدم مطالبه بدهی‌ها از خودروسازان است که اگر این بدی‌های مالی تسویه و سهام‌ها در بانک‌ها فروخته شود، قدرت سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم ارومیه در پاسخ به این سوال که چند درصد از قطعات مورد نیاز با ساختار خودرو وارداتی است بیان کرد: حجم انبوهی از تولیدات قطعات خودرو داخلی بوده و خوشبختانه درصد ناچیزی از واردات تامین می‌شود.

او در پایان اظهار داشت: سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، نقدینگی بیشتری را به دنبال خواهد داشت و منجر به خرید نقدی هر فرد شده که کاهش 30% قیمت خودرو را داراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار