معاون پرورشی وفرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی در نشست خبری عنوان کرد:

ایجاد بیش از 750 پایگاه اوقات فراغت در خراسان شمالی

خبرگزاری پانا:معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش خراسان شمالی درنشست رسانه ای،ازفعالیت های 752 پایگاه اوقات فراغت دانش آموزان بصورت اصلی و فرعی در تابستان امسال خبرداد.

کد مطلب: ۲۲۷۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش وپرورش پانا،احمدرضا لطیفی با اشاره به برگزاری اوقات فراغت در شهرستان ها و مناطق استان گفت: با پیش بینی که انجام شده، 28 هزارو 250 دانش آموز از 162 پایگاه اصلی و 590پایگاه فرعی اوقات فراغت امسال بهره مند خواهند شد.

وی افزود: با برآورد و پیش بینی که شده از 28 هزارو250 دانش آموز، 15 هزارو 580 دانش آموز دختر، 12 هزارو 670 دانش آموز پسر در پایگاه های اوقات فراغت ثبت نام خواهند کرد.

لطیفی در این نشست با گذری به پایگاه های اوقات فراغت سال گذشته گفت: 12 هزارو 210 دانش آموزدختر و 11 هزار و 500 دانش آموز پسر در شهرستان و مناطق استان در 471 پایگاه فرعی و84 پایگاه اصلی شرکت داشتند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان ، اعتبار در نظر گرفته شده برای کلاس های اوقات فراغت، بالغ بر 6 میلیارد و 581 میلیون ریال عنوان کرد.

وی برگزاری فعالیت های کلاس ها را در قالب، فعالیت های قرآن و معارف اسلامی، فعالیت های علمی، فرهنگی، هنری و مهارت آموزی در قالبمقاله نویسی، روزنامه نویسی، فعالیت های بهداشتی، کمک های اولیه امداد و نجات، فعالیت های ورزشی، اردوی ، مهارت های زندگی، شب شعر، نمایشگاه ها و ... برشمرد.

لطیفی، همچنین درخصوص فعالیت کلاس های اوقات فراغت دانش آموزان استثنایی گفت: 145 پایگاه در شهرستان های اسفراین، بجنورد، مانه و سملقان، شیروان آماده ثبت نام از دانش آموزان استثنایی می باشد.

وی برگزاری اردوی بنیاد علوی با حضور370 دانش آموز، اردوی مناطق مرزی و همچنین اعزام دانش آموزان در قالباولین زائرانی که تاکنون به مشهد مقدس مشرف نشده اند از دیگر برنامه های اوقات فراغت استان عنوان کرد.

وی اظهارداشت: برای اولین بار در استان با طرح و نوآوری جدید و با وارد شدن به عرصه فرهنگ بومی و محلی، بازیهای ورزشی بومی و محلی نیز در کلاس های اوقات فراغت گنجانده شده است.

معاون پرورشی و فرهنگیاداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی بیان کرد: علاوه بر برنامه هایی که برای اوقات فراغت دانش آموزان در نظر گرفته شده ، سازمان دانش آموزی استان نیز با مباحث و تجارب گذشته، کلاس های نجوم و فعالیت های اردوی نشاط برگزارخواهد کرد.

لطیفی در پایان اظهارداشت: خانواده ها با درک و اهمیت چگونه مدیریت کردن اوقات فراغت فرزندانشان در رساندن به نسل امروز که شایسته تربیت و شادابی روح و سلامت جسم است کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار