مدیرکل ثبت اسناد و املاک فارس خبر داد:

صدور 408 هزار سند مالکیت کاداستری در فارس/صدور سند برای بیش از 110 هزار هکتار از اراضی ملی در فارس

خبرگزاری پانا: رامشی گفت: تا کنون بالغ بر 408 هزار سند مالکیت کاداستری در فارس صادر گردیده است.

کد مطلب: ۲۲۷۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عبدالحسین رامشی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به صدور 408 هزار سند مالکیت کاداستری در فارس و با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی اسناد مالکیت املاک بصورت تک برگ و با آخرین فناوری روز صادر می شوند، اظهار داشت: از ابتدای اجرای دستور العمل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر صدور اسناد کاداستری، تا کنون بالغ بر 408 هزار سند کاداستری در سطح استان صادر و به مالکین تحویل شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس بیان کرد: از این مقدار، تعداد 159 هزار و 936 سند مالکیت مربوط به سال 1392 می باشد.
وی افزود: اداره ثبت اسناد و املاک ناحیه یک شیراز با صدور 52 هزار و 284 سند مالکیت کاداستری در سال قبل بیشترین سهم را در بین ادارات تابعه استان فارس در این زمینه به خود اختصاص داده که حائز رتبه اول صدور اسناد کاداستری کشور می باشد.
رامشی ابراز داشت: تسریع در پاسخگویی به مراجعین، جلوگیری از احتمال جعل و اختلافات حدودی و مرزی، ترسیم نقشه کاداستر و کروکی ملک، مکانیزه شدن مراحل صدور، سهولت در نقل و انتقالات و بالا بردن سرعت و دقت عمل در نحوه صدور، از مزایای سند مالکیت کاداستری است.
وی تصریح کرد: از زمان اجرای دستورالعمل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر پاسخ استعلامات به صورت الکترونیکی، تا این تاریخ بالغ بر 421 هزار و 500 استعلام از دفاتر اسناد رسمی استان به ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه ارسال شده که از این تعداد همگی بصورت الکترونیکی بررسی و پاسخ داده شده است.
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان فارس ادامه داد: جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه، عدم نیاز به حضور فیزیکی ارباب رجوع، جلوگیری از سوء استفاده و جعل در نقل و انتقالات و معاملات و نظارت مستقیم بر عملکرد دفاتر اسناد رسمی توسط ادارات ثبت از مزیت های ارسال استعلامات بصورت الکترونیکی است.
به گفته وی در خصوص انجام خلاصه معاملات الکترونیک نیز تا کنون بالغ بر 245 هزار و 400 خلاصه معامله از دفاتر اسناد بصورت الکترونیکی دریافت شده که بیش از 99% آن تأیید و از طریق سامانه پاسخ داده شده است.
رامشی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت اداره ثبت استان افزود: در حال حاضر این اداره کل در حال حرکت از ثبت سنتی به ثبت نوین و در راستای اجرای خدمات دولت الکترونیک و حذف اسناد کاغذی می باشد که در این زمینه روند قابل قبول و عملکرد چشمگیری داشته است.
وی گفت: از سال گذشته تا کنون سالجاری تا کنون مکاتبات با محاکم قضایی و دیگر ادارات مرتبط بصورت الکترونیکی انجام می شود.
رامشی با اشاره به اینکه با راه اندازی واحد ثبتی شهرستان گراش در سال گذشته تعداد ادارات ثبت اسناد و املاک تابعه استان فارس به 40 واحد ثبتی رسیده است، افزود: در سطح شهر شیراز نیز با توجه به ناحیه بندی جغرافیایی، 4 اداره ثبت مشغول خدمات رسانی به همشهریان میباشند و همچنین دایره اجرا و اداره ثبت شرکتهای شیراز نیز تحت نظر اداره کل ثبت اسناد و املاک فارس فعالیت می کنند.
وی داشت: همچنین 383 دفترخانه اسناد رسمی فعال، 160دفتر ثبت ازدواج و 45 دفتر طلاق نیز هم اکنون زیر نظر این اداره کل در سطح استان مشغول به فعالیت می باشد.
رامشی در پایان یادآور شد: در سال گذشته بیش از 110 هزار و 400 هکتار از اراضی ملی استان فارس سند دار شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار