وزیر کشور: هدفمان اجتماعی‌کردن مبارزه با موادمخدر است

خبرگزاری پانا: وزیر کشور گفت: هدف وزارت کشور اجتماعی‌کردن مبارزه با موادمخدر است.

کد مطلب: ۲۲۷۵۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای مواد مخدر در بجنورد افزود: مواد مخدر به عنوان یک معضل مهم اجتماعی و بلای خانمانسوز در کشور محسوب می شود.

وی تصریح کرد: هم مرز بودن ما با کشور افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان باعث شده مسیر اصلی قاچاق این مواد به سمت اروپا باشد و ما در مبارزه با این موضوع شهدای زیادی تقدیم کرده ایم و هزینه های گزافی بر کشور تحمیل می‌شود.

وی اظهار کرد: صیانت از خانواده معتاد در دو حوزه جامعه پذیر کردن آنها و صیانت مادی در دستور کار وزارت کشور قرار دارد و در این رابطه تفاهم نامه هایی با وزارت کار ، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین کمیته امداد و بسیج منعقد شده است.

وزیر کشور گفت: با توجه به اهمیت بحث پیشگیری از اعتیاد، باید از راه آموزش و راهنمایی دادن به مردم این مقوله را تقویت نماییم.

رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور ضمن تأکید بر برگزاری مستمر جلسات شورا از تفویض اختیار اعتبارات ستاد مبارزه با مواد مخدر به استان ها خبر داد و افزود: اعتبارات باید با دستور استاندار به دستگاه های مربوطه تخصیص یافته و فرمانداران نیز ضمن برگزاری منظم این جلسات، پیگیری های لازم را در خصوص تخصیص اعتبارات شهرستان از طریق شورای استان اعمال کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار