نادر فریاد شیران در گفت و گو با پانا:

پیروزی مقابل نیجریه کاری خارق العاده خواهد بود / کی روش دنبال گل نخوردن است

مربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: اگر واقعیت را بخواهیم شکست دادن نیجریه کار فوف العاده ای است و 30 درصد برای پیروزی شانس داریم.

کد مطلب: ۲۲۷۵۲۳
لینک کوتاه کپی شد

نادر فریاد شیران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی پانا درباره بازی امشب ایران و نیجریه در مرحله گروهی جام جهانی 2014 اظهار داشت: آرزوی همه این است که تیم ملی مثل کاستاریکا شگفتی ساز شود و با پیروزی مقابل نماینده آفریقا مردم جشن پیروزی بگیرند. واقعیت این است که کی روش 3 ماه تیم را کامل در اختیار داشت و با 3 اردوی آفریقای جنوبی، اتریش و برزیل دیگر نمی تواند بهانه ای داشته باشد.


وی ادامه داد: قدرت بدنی یک بخش از بازی است اما کار تاکتیکی نتیجه را تغییر می دهد، باید قبول کرد که فوتبال نیجریه از ما جلوتر است و قابلیت بالایی دارد. اگر واقعیت را بخواهیم شکست دادن نیجریه کار فوف العاده ای است و 30 درصد برای پیروزی شانس داریم. هر چند امیدواریم با صرف فعل خواستن این 30 درصد به هفتاد تبدیل شود و با 3 امتیاز این بازی به صعود امیدوار شویم.


مربی اسبق تیم ملی درباره بازیکنان موثر در فاز حمله گفت: ما در تیم ملی بازیکنی نداریم که قابلیت موقعیت سازی در مرکز زمین را داشته باشد و شاید کی روش تنها به اشکان دژاگه امید داشته باشد. جواد نکونام و آندرانیک تیموریان بازیکن های خلاقی نیستند و بیشتر برای درگیری های میانه میدان به تیم کمک می کنند. حضور بازیکن های خلاقی مثل علی کریمی، مجتبی جباری، پیام صادقیان و محمدرضا خلعتبری می توانست به تیم کمک بیشتری انجام دهد اما به هر حال باید دید که علت غیبت آنها چیست. اگر بحث انضباطی است که سرمربی حق دارد برخورد کند اما اگر خط خوردن این بازیکن ها فنی است جای بحث زیادی دارد.


فریاد شیران نظر خود درباره دروزاه بان تیم ملی را اینگونه بیان کرد: رحمان احمدی با توجه به تجربه ای که دارد و در بازی های آخر مقدماتی حضور داشته بهترین گزینه برای حراست از دروزاه تیم ملی است. ضمن اینکه سید مهدی رحمتی هم می توانست کمک کند که برخی شیطنت ها او را از تیم ملی دور کرد.


وی درباره سیستم بازی ایران در برابر نیجریه گفت: کی روش بیشتر دنبال گل نخوردن است و برای همین است که ما می بینیم همزمان از سید جلال حسینی، پژمان منتظری و امیر حسین صادقی استفاده می کند. بازی های دوستانه نشان می دهد تیم ملی با روشی دفاعی وارد بازی خواهد شد و بعد فکر گل زدن است.


فریاد شیران با اشاره به میانگین سنی بالای تیم ملی افزود: تیم ما یکی از تیم های پیر جام جهانی است در حالی که می توانست با استفاده از جوان هایی مثل پیام صادقیان و سردار آزمون این میانگین پایین بیاید. مربی باید شهامت داشته باشد، شما نسل طلایی فوتبال ایران را نگاه کنید برای مثال مهدی مهدوی کیا هنوز در فوتبال قابل احترام است. زمانی که محمد مایلی کهن او را به تیم ملی دعوت کرد از مربی باشگاهی خواست تا در لیگ بازی کند که بتواند برای تیم ملی بدون حرف و حدیث موثر باشد. همان موقع هم انتقاداتی به ما می شد که چرا اینقدر جوان گرایی کردید. اما زمانی نگذشت و دیدیم که امثال مهدوی کیا، نیما نکیسا، فرهاد مجیدی و ... ستاره های فوتبال شدند.


وی در پایان گفت: کی روش شهامت جوان گرایی ندارد و تنها وظیفه خودش می دید که این تیم را به جام جهانی ببرد و بعد از صعود فکر فوتبال ما نبود. اگر دلسوزی می کرد الان تعداد جوان های حاضر در تیم ملی بیشتر بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار