دیمه ور خبرداد:

جشنواره جابرین حیان به صورت كشوری برگزار می شود/ همه حیرت خواهند كرد

خبرگزاری پانا:معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از برگزاری مرحله كشوری جشنواره جابربن حیان خبر داد و اظهار كرد: محصولات و تكنولوژی دست ساخته دانش آموزان همه را حیرت زده خواهد كرد.

کد مطلب: ۲۲۶۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا :محمد دیمه ور عصر روز پنجشنبه، در اختتامیه گردهمایی مشترک معاونین ابتدایی، روسای گروه ابتدایی ، تکنولوژی و روسای ادارات عشایری سراسر کشوردر اردوگاه فرهنگی - تربیتی ثامن الحجج(ع) مشهد، اظهار داشت: تصویب آیین نامه برگزاری این کلاسها مهمترین عامل برون رفت از مشکل اداره چندپایه ها توسط معلمان ابتدایی مناطق محروم است.
وی با بیان این که پیگیر ظرفیت ها برای افزایش انگیزه کارکنان هستیم بیان كرد: سال گذشته در خشکسالی اعتبارات با بسیج نیروها و اتکابه همین زنان و مردان بزرگ سختی ها و کمبود ها را پشت سرگذاشته و برای تربیت نسل آینده قدم بر می داریم.
وی بالنده ترین ظرفیت آموزش و پرورش را نیروی انسانی آن دانست و افزود: گردهمایی معاونان ابتدایی با هدف تبیین سیاست های جدید وزارتخانه، اعتلای آموزش و پرورش و کیفیت بخشی، در صدد ایجاد هم اندیشی و نگاه مجدد به سیاستهای چهارگانه وزیر آموزش و پرورش است.
وی با اشاره به این که همه ساله تفاهم نامه هایی بین استان ها و وزارتخانه برای تحقق برنامه ها منعقد می شود، اضافه کرد:اکنون برنامه راهبردی و عملیاتی تنظیم و در سال 93-92 اجرایی می شود.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش از تشکیل کارگاه های تخصصی در این گردهمایی دو روزه گفت و بیان كرد: گزارشی از فعالیت های سالهای 2000 تا 2014 باید جمع بندی و به یونسکو فرستاده شود.
دیمه ور از ارتقا ظرفیتهای ذهنی بر مبنای خلاقیت و نگاه نو سخن گفت و اذعان کرد: با بازنگری و مهندسی مجدد برای برنامه ها، ایجاد ظرفیتها و آشنایی با مسیر پرورش خلاقیت می توان به توسعه خدمات آموزش و پرورش به مردم دست یافت.
وی گسترش آموزشهای مهارتی و مبتنی بر عمل را یادآور و ابراز كرد: موسساتی که وابسته به آموزش و پرورش بوده با بازگشت به متن این نهاد می توانند خدمات تکمیلی آموزش را با استفاده از ابزار کمک آموزشی در اختیار خانواده ها و معلمان قراردهند.
وی از برگزاری مرحله کشوری جشنواره جابرین حیان در مردادماه خبرداد وخاطرنشان كرد: محصولات و تولیدات نظری و تکنولوژی دست ساخته دانش آموزان در این جشنواره، همگان را شگفت زده خواهد کرد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش یزد نیز در این مراسم ارزشیابی توصیفی را از اساسی ترین نیازهای تعلیم و تربیت خواند و گفت:با حذف نمره، بسیاری از تبعیضها و مقاسیه ها نیز از بین رفت.
محمد حسن رادمنش افزود:این پدیده اکنون مورد بی مهری قرارگرفته و اعمال سلیقه ها نقش پررنگ تری یافته که نیاز به بازنگری و توجه مسوولان دارد.
وی کسری نیروی انسانی و انجام طرح های گوناگون که تزئینی و زرق برق داراست را از مشکلات فراروی دوره ابتدایی بیان كرد.
معاون آموزش ابتدایی استان مرکزی نیز توجه به پیش دبستانی را خواستار و تاکید کرد: بهتر است برای کلاسهای یک تا پنج نفری مناطق محروم پیش دبستانی تشکیل شود.
راحمه رجائی تصریح کرد:باید مدرسه استاندارد یا معیار مشخص و 25 درصد افزایش و سختی کار معلمان ابتدایی احیا شود.
معاون ابتدایی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این گردهمایی بر افزایش عدالت اجتماعی تاکید و رشد و بالندگی این بخش از نهاد تعلیم وتربیت را نیازمند تامین اعتباردانست.
زهرا برهان زهی اظهار كرد:عدم تخصیص اعتبار برای تامین وسائل کمک آموزشی مناسب و کمبود فضا از مهمترین مشکلات این مقطع آموزشی است.
وی افزایش سرانه دانش آموزی، الزام هوشمند سازی پایه ششم برای درس فن آوری و توجه به مدارس مناطق کمترتوسعه یافته را خواستار و بر افزایش حق کوچ معلمان عشایر تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار