مدیر دانش آموزی استان مرکزی:

دانش آموزان شناخت خود را نسبت به امام زمان (عج) افزایش دهند

خبرگزاری پانا: مدیر دانش آموزی استان مرکزی با اشاره به اینکه نقش دانش آموزان نیز در زمان غیبت در واقع همانند نقش سایر منتظران واقعی حضرت مهدی (عج) است گفت: دانش آموزان باید شناخت خود را نسبت به امام زمان (عج) با مطالعه بیشتر افزایش دهند.

کد مطلب: ۲۲۶۴۷۷
لینک کوتاه کپی شد

عباس بشیری در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا، افزود: دانش آموزان می توانند در جامعه و خانواده تأثیر گذاری زیادی داشته باشند و شناخت عمیقخود را نسبت به آن حضرت توسعه دهند چراکه هرچه شناخت دانش آموزان نسبت به امام زمان(عج) افزایش یابد به همان اندازه در جهت در جهت ظهور آن حضرت گام خواهند برداشت.

وی ادامه داد: بستن عهد و پیمان با امام زمان (عج)، ایجاد رابطه قلبی و داشتن تعهد نسبت به آن حضرت در خصوص پیروی از دستورات به رهنمودهای امام زمان و بکار بستن آن در زندگی از دیگر وظایف دانش آموزان در زمان غیبت خواهد بود.

مدیر دانش آموزی استان مرکزی عمل به وظایف شرعی و دینی از جمله برگزاری و اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر، اطاعت از پدر و مادر، تلاش در راه کسب علم، تهذیب نفس و کسب فضایل اخلاقی از دیگر وظایفی است که دانش آموزان می توانند آن را به انجام برسانند.

بشیری اظهار داشت: در فرهنگ شیعه انتظار به عنوان یک عبادت تلقی می شود تا جایی که در روایات برترین عبادت را انتظار فرج دانسته اند "افضل العباده انتظار الفرج" .

وی همچنین در خصوص وظایف منتظران حضرت مهدی (عج) خاطرنشان کرد: در زمان غیبت منتظران واقعی حضرت مهدی وظایفی را بر عهده دارند که باید به خوبی آن را عملی نمایند و هرچه به این وظایف بهتر عمل شود قلب مقدس امام زمان خوشحال تر و مقدمات ظهور آن حضرت بیشتر فراهم خواهد شد.

مدیر دانش آموزی استان مرکزی بیان کرد: اولین وظیفه برای منتظران واقعی آن حضرت شناخت و معرفت منتظران نسبت به مهدی موعود (عج) است؛ تا انسان به موضوعی شناخت پیدا نکند نخواهد توانست وظایف خود را به خوبی به انجام رساند بنابراین باید مقام و منزلت آن حضرت هرچه بیشتر شناخته شود و شناخت هم عمیق و کامل باشد نه شناخت سطحی، در روایات داریم "هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است " .

بشیری اضفه کرد: بنابراین مهمترین وظیفه و اصلی ترین وظیفه منتظران حضرت مهدی(عج) شناخت دقیق، عمیق و کامل آن حضرت است.

وی خودسازی، اصلاح نفس و پاکسازی درون از آلودگی ها و ناپاکی ها را دومین وظیفه مسلمانان عنوان و بیان کرد: شخص منتظر باید به کسب فضائل و محاسن اخلاق تلاش نماید "منتظران مصلح خود باید صالح باشند " کسی که خود را آماده نکرده باشد نمیتواند میزبان خوبی برای میهمان باشد بنابراین ایجاد آمادگی روحی و روانی از دیگر وظایف منتظران واقعی است.

مدیر دانش آموزی استان مرکزی با اشاره به لزوم اصلاح و پاکسازی جامعه از ناپاکی ها، ظلم و ستم ها تصریح کرد: منتظران واقعی باید مسئولیت پذیر بوده و صرفأ به پاکسازی فردی بسنده نکنند، پاکسازی فردی زمینه و مقدمه ای باشد برای اصلاح اجتماع و اصلاح جامعه که مهمترین راه اصلاح جامعه انجام وظایف اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر است و این سومین وظیفه منتظران واقعی بشمار می رود.

بشیری دعا برای سلامتی و ظهور حضرت مهدی (عج) با نیت خالص و هر روزه را چهارمین و توجه به توصیه ها و اطاعت از اوامر امام مهدی (عج) و پیروی از نایبان آن حضرت را پنجمین وظیفه منتظران واقعی دانست.

وی گفت: نیمه شعبان فرصتی است بسیار بسیار مغتنم و ارزشمند تا ضمن برگزاری بزرگداشت سالروز تولد حضرت مهدی (عج )بتوانیم سیره وروش آن حضرت را در زندگی بکار ببریم، از برکات وجودش بهره مند شویم، به توصیه ها و دستورات آن حضرت عمل نموده و شناخت خودرا به موضوع امامت و بویژه امام مهدی (عج) افزایش دهیم.

مدیر دانش آموزی استان مرکزی افزود: دعا کردن یکی از وظایف در این ایام است ولی فقط دعا کردن تنها مفید نخواهد بود؛ باید برای پاکیاخلاق و تزکیه درون تلاش نموده وسعی کنیم جامعه را نیز در این جهت هدایت نمائیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار