سی و هشت درصد مردم زنجان از نحوه نگهداری نمک ید دار آگاه هستند

خبرگزاری پانا: کارشناس مسوول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: بر اساس پایش های انجام شده فقط 9/38 درصد مردم این استان از نحوه نگهداری نمک ید دار آگاه هستند

کد مطلب: ۲۲۳۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، عصمت عباسی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: بررسی های انجام شده بیانگر آن است که بسیاری از مردم این استان از نحوه نگهداری نمک یددار آگاهی چندانی ندارند .

وی یادآورشد: نمک ید دار باید در ظرف درب دار، به دور از رطوبت و نور خورشید و برای مصارف کوتاه مدت مورد استفاده قرار گیرد .

عباسی بااشاره به اینکه برنامه پیشگیری از اختلالات ناشی از کمبود ید بیستمین سالی است که در این استان اجرا می شود، افزود: با وجود اطلاع رسانی انجام شده در سطح وسیع و گسترده، آگاهی و اطلاعات مردم در این زمینه آنگونه که باید و شاید ارتقا نیافته است .

وی اظهار کرد: بسیاری از خانواده ها بیش از حد مورد نیاز نمک خریداری کرده و به مدت طولانی در فضای مرطوب آن را در منزل نگهداری می کنند که این روند به نابودی ید و املاح موجود در نمک منتهی می شود .

این کارشناس مسوول تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان، گفت: خریداران باید هنگام خرید به وجود پروانه ساخت از وزارت بهداشت، روی بسته بندی نمک ها توجه لازم داشته باشند .

وی یادآورشد: فقط نمک هایی قابل مصرف و مجاز هستند که شمار پروانه ساخت برروی بسته بندی آنها درج شده باشد .

عباسی با تاکید بر اینکه خریداران به عبارت ˈ نمک یددار تصفیه شده ˈ برروی بسته بندی نمک توجه داشته باشند، افزود: مصرف هرگونه نمک با عنوان ˈ صادراتی صنعتی ˈ که مصرف خوراکی ندارد و یا ˈ نمک دریا ˈ که ید کافی ندارد و تصفیه نشده است، به هیچ عنوان توصیه نمی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار