سخنگوی دولت:

دولت برنامه ای برای افزایش قیمت کالاها ندارد/برنامه دولت برای تسهیل ازدواج

خبرگزاری پانا: سخنگوی دولت برخی اخبار مبنی بر افزایش دوباره قیمت گاز طبیعی را بعد از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها تکذیب کرد.

کد مطلب: ۲۲۱۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران تصریح کرد: برگزاری جشن و مراسم در سالگرد انتخاب قاطعانه روحانی توسط مردم، یک حق است و در جهت نشاط جامعه لازم است و دستگاه های اجرایی باید از این فرصت استفاده کنند.

محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیئت وزیران افزود: بر اساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در اردیبهشت امسال به 17،2 درصد کاهش یافته است و تورم اردیبهشت 7 دهم درصد بوده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور گفت: باوجود اینکه در اردیبهشت مرحله دوم هدفمندسازی یارانه ها اجرا شد و بر آن اساس نرخ حاملهای انرژی افزایش یافت اما روند کاهنده تورم حفظ شده است و این انتظار وجود دارد که نرخ تورم در پایان سال 93 حتی کمتر از 20 درصد که مجامع بین المللی پیش بینی کرده اند برسد.

سخنگوی دولت یکی از مصوبات امروز هیئت وزیران را مکلف شدن بانک مرکزی برای تسهیل در اعطای وام ازدواج ذکر کرد و گفت: امروز در هیئت وزیران مصوب شد بانک مرکزی سریعاً موانع موجود در پرداخت وام ازدواج را برطرف کند که این مصوبه در چارچوب سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری در باره جمعیت است.

وی ادامه داد: همه دستگاهها باید اقدامات لازم را در رفع موانع ازدواج انجام دهند.

نوبخت گفت: یکی دیگر از مصوبات امروز دولت تصویب آیین نامه اجرایی تفضیلی در باره حمایت از افرادی است که اقدام به پیشخرید مسکن می کنند.

سخنگوی دولت ادامه داد: با توجه به آنکه مشاهده شده است افرادی که مسکن پیش خرید می کنند مورد سوء استفاده کلاهبرداران قرار می گیرند دولت با تصویب این مصوبه حمایت از اینگونه افراد را به صورت قانونمند کرد.

سخنگوی دولت یکی دیگر از مصوبات امروز هیئت وزیران را تکمیل طرح ارزیابی زیست محیطی برای اجرای طرحهای عمرانی ذکر کرد و گفت: با توجه به آنکه امسال قرار است طرحهای عمرانی زیادی به اجرا گذاشته شود این اقدام باعث می شود اجرای طرحها به محیط زیست خسارتی وارد نکند. "

دولت با افزایش قیمت خودرو موافق نیست

سخنگوی دولت گفت: دولت با افزایش قیمت خودرو در سال جاری موافق نیست و تلاش می‌کند با کمک به بخش خودروسازی مانع از افزایش قیمت در این بازار شود.

محمدباقر نوبخت با اشاره به اینکه شورای رقابت بر قیمت خودرو نظارت می‌کند و اجازه نمی‌دهد قیمت‌ها بی‌جهت افزایش یابد، افزود: رسماً به عنوان سخنگوی دولت اعلام می‌کنم دولت به هیچ وجه با افزایش قیمت خودرو موافق نیست و با تخصیص ارز مبادله‌ای در این راستا به بخش خودروسازی تلاش می‌کند تا مانع از افزایش قیمت در بازار خودرو شود.

وی با بیان اینکه کیفیت بهتر و کاهش قیمت دو هدفی است که دولت تلاش می‌کند در بازار خودرو عملی شود، گفت: دولت در تلاش است تا با کمک به هر بخشی از صنایع، قیمت محصولات را واقع‌بینانه کند و یکی از این اقدامات دولت که مهم‌ترین عامل نیز هست، این است که دولت خود را موظف می‌داند به تأمین ارز با قیمت مبادله‌ای 2650 تومان برای هر دلار به این صنایع کمک کند.

سخنگوی دولت افزود: در ماه رمضان هیچ مشکلی از نظر تأمین کالاهای اصلی شهروندان نخواهیم داشت و ذخیره‌سازی‌ها در این خصوص انجام شده است.

پرسش بعدی از سخنگوی دولت درباره طرح تحول نظام سلامت بود که آقای نوبخت گفت: دولت در این خصوص بسیار جدی است و موارد تخلف درخصوص دریافت‌های اضافی از شهروندان، چه روستایی و چه شهری را با جدیت پیگیری می‌کند.

کار قوه قضاییه در برخورد اخیر با مفاسد اقتصادی بسیار باارزش بود

سخنگوی دولت از جدیت و سرعت عمل قوه قضاییه در برخورد با فساد اقتصادی 3000 میلیارد تومانی تقدیر و تجلیل کرد.

نوبخت پس از نشست امروز هیئت وزیران درباره اعدام فرد نخست پرونده فساد اقتصادی 3000 میلیارد تومانی گفت: قوه قضاییه در این پرونده سرعت عمل به خرج داد و هر فردی را که می‌توانست به نحوی در آن دخالت داشته باشد زیر ذره‌بین قرار داد که حتی خود قوه قضاییه نیز از این بررسی‌ها در امان نماند.

وی افزود: حتی یکی از کسانی که می‌توانست در این پرونده مداخله کند یک نفر از بانک مرکزی بود که قوه قضاییه آن را با جدیت دنبال کرد که از این نظر جای تقدیر دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار