بازنگه داشتن مسیر برای عبور خودروهای آتش نشانی لازم و ضروری است

خبرگزاری پانا: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: باز نگه داشتن مسیر به منظور عبور هرچه سریع خودروهای آتش نشانی، از سوی رانندگان وسایط نقلیه امری بسیار مهم، لازم و ضروری است

کد مطلب: ۲۱۷۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، علی محمدی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: برخی رانندگان هنگام مشاهده خودروهای آتش نشانی هیچ واکنشی نسبت به هدایت خودروهایشان به سمت راست نشان نمی دهند، در حالی که باز کردن مسیر برای ماشین های آتش نشانی و آمبولانس ها علاوه بر وظیفه انسانی و نوعدوستی ، عمل به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی نیز می باشد .

وی اظهارکرد: زمان برای آتش نشانان به منظور انجام عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق بسیار مهم و تعیین کننده است بنابراین بخاطر زودتر رسیدن این فرشتگان نجات به محل حوادث، بهتر است رانندگان خودروهای عبوری به محض مشاهده خودروهای آتش نشان و شنیدن آژیر، مسیر را هرچه زودتر باز کنند تا خللی در انجام ماموریت ها پیش نیاید .

محمدی، ترافیک سنگین را نیز مانعی مهم برای حرکت سریع خودروهای آتش نشانی ذکر کرد و افزود: گاهی ممکن است تنها به خاطر چند لحظه دیر رسیدن آتش نشانان به محل حادثه، تلفات و خسارات جبران ناپذیری به حادثه دیدگان وارد شود .

وی بااشاره به اینکه آتش نشانان برای نجات جان و مال مردم همواره با خطرات بالایی مواجه می شوند، تصریح کرد: تاکنون در اقصی نقاط کشور آتش نشانان زیادی در حین انجام عملیات مصدوم و یا به فیض شهادت نایل آمده اند که این نشان از پرخطر بودن کار این فرشتگان نجات است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: اغلب رانندگان و مردم وقتی خودروهای آتش نشانی درحال ماموریت را مشاهده می کنند بلافاصله مسیر را باز می کنند که این قابل تقدیر و تحسین است که نباید از نظرها دور نگه داشته شود .

محمدی، افزود: شهروندان به هنگام وقوع حادثه ، بلافاصله و بطور مستقیم با سامانه 125 مرکز آتش نشانی تماس بگیرند چراکه تماس با دیگر ارگان های امدادی موجب اتلاف وقت و دیر رسیدن آتش نشانان به محل می شود .

وی ، زمان رسیدن آتش نشانان زنجان به محل حادثه را چهار دقیقه ذکر کرد و اظهار داشت: اگر ترافیک سنگین باشد و رانندگان راه را برای تردد سریع خودروهای آتش نشانی باز نکنند قطعا زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه نیز با تاخیر همراه خواهد شد .

محمدی به عملکرد سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان در سال 92 اشاره کرد و یادآور شد: پارسال 568 مورد عملیات اطفا حریق و امداد و نجات از سوی این آتش نشانی انجام شد که از این تعداد 380 فقره مربوط به حریق و مابقی نیز مربوط به امداد و نجات بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار