شیوع بسیاری از بیماری ها ناشی از عادت های نادرست غذایی است

خبرگزاری پانا: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: شیوع بسیاری از بیماری ها ناشی از عدم رشد فرهنگ و عادت های نادرست غذایی است

کد مطلب: ۲۱۷۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، مهرداد حمیدی در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: عادتهای غذایی نقش مستقیم در سلامت افراد جامعه دارد و رشد فیزیکی، اجتماعی، جسمی، روحی و روانی فرد را در دوران رشد تحت تاثیر قرار می دهد .

وی یادآورشد: دو عامل زیرساخت ژنتیکی و سبک زندگی، با طول عمر تاثیر و رابطه تنگاتنگی دارند و این مهم در کیفیت زندگی بسیار اثر گذار است .

حمیدی افزود: سبک زندگی در خود مراقبتی، شامل تمامی کارها و فعالیت های یک فرد در طول یک شبانه روز است که تصور مثبت در این رابطه، بدون توجه به رعایت فرهنگ تغذیه، نتایج منفی به دنبال دارد .

وی اظهار کرد: گسترش زندگی مدرنیته در جامعه و اشتغال همزمان والدین و مسایل دیگر تاثیر گذار گسسته شدن زنجیره وعده های غذایی خانواده ها را به همراه داشته و این موضوع عامل مهمی در بروز بسیاری از بیماری است .

حمیدی افزود: خانواده ها باید با اولویت قرار دادن الگوهای صحیح تغذیه اعضای خانواده خود نقش بسزایی در افزایش بهره وری اعضای خانواده و کاهش رفتارهای نامتعارف داشته باشند .

رییس دانشکده داروسازی استان زنجان، محتوای غذایی را در نوع زندگی و تغییرات اجتماعی مهم دانست و گفت: مصرف غذاهای آماده، تنقلات و افراط و تفریط تغذیه ای در جامعه بیش از گذشته افزایش یافته و به عبارتی زنگ خطر محسوب می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار