بدهی موسسات دولتی به شرکت های دانش بنیان گردش مالی را کند کرده است

خبرگزاری پانا: عضو هیات مدیره انجمن پارک های علمی ایران، گفت: بدهی موسسات دولتی به شرکت دانش بنیان گردش مالی این شرکت ها را کند کرده است

کد مطلب: ۲۰۸۷۰۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، جلیل خاوندکار در گفتگو با خبرنگار پانا، افزود: شرکت های دانش بنیان به دلیل ماهیت کاری خود در دنیای برخط و شتابان (آن لاین) حرکت می کنند و ایجاد خلل در مسیر پیشرفت آنها مشکلاتی را به همراه دارد .

وی یادآورشد: بسیاری ازموسسات دولتی پس از انعقاد قرارد داد با شرکت دانش بنیان برای خرید کالا،خدمات و یا دانش مورد نظر اقدام اما بر اساس سنت پرداخت موجود طی فرآیندی طولانی مدت نسبت به بدهی خود مبادرت می کنند .

خاوندکار افزود: نخبگان و جوانان فرهخیته کشور در دیدار با مقامات عالی کشور این موضوع را به تکرار متذکر شده اند .

وی اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان با وجود تحریم و تنگناهای دشوار اقتصادی به فعالیت های روبه رشد خود ادامه می دهند و در این میان تصمیم ارزشمند برخی مدیران دولتی برای خرید از این شرکت ها نقش تعیین کننده ای دارد .

عضو نقشه راهبری دانش جهانی همچنین عدم آگاهی مراکز دانشگاهی با مقوله مهم کسب و کار را از دیگر موانع رشد شرکت های دانش بنیان در کشور عنوان کرد و گفت: اکنون این موضوع مهم در مراکز آموزشی عالی نهادینه نشده و گرایش دانشجویان بیشتر بر محور فراگیری دروس تئوری است .

وی یادآورشد: پارک های علم و فناوری تاثیر بسزایی در رشد و اقتصاد آینده ایران دارد .

این استاد دانشگاه تهران گفت:در صورت بی توجهی به این مهم آینده خوبی برای اقتصاد فعلی با رویکرد سنتی مدیران دولتی پیش بینی نمی شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار