افزایش قیمت خرید برگ سبز چای امید را برای ورود به باغ ها مضاعف کرد

خبرگزاری پانا:رییس اتحادیه چایکاران شمال کشور با قدردانی از دولت برای افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای، آن را موضوعی امیدوارکننده برای ایجاد انگیزه مضاعف چایکاران بمنظور ورود به عرصه چایکاری خواند.

کد مطلب: ۲۰۶۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ایرج هوسمی گفت: هم اکنون افزایش بیش از 50درصدی قیمت برگ سبز چای باعث خشنودی و رضایت چایکاران در آستانه برداشت برگ سبزچای شده است.

وی ادامه داد: بی تردید کشاورزان از این لطف و عنایت دولت خوشحال شده اند و این امر باعث می شود کشاورزان چایکار گام های موثری برای برداشت برگ سبز بردارند.

هوسمی با تاکید بر اینکه پرداخت بهای برگ سبز چای باید بموقع انجام شود، گفت: این امر کمک خواهد کرد کشاورز چایکار با رغبت و میل بیشتر به کار کشاورزی بپردازد.

رییس اتحادیه چایکاران شمال کشور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید، امیدها را برای ورود چایکاران به باغ با افزایش قیمت خرید برگ سبز فراهم کرده، ماحصل این اقدام را در بهبود کیفیت چای ، افزایش در سطح کشت و توسعه باغات موثر عنوان کرد.

وی ادامه داد: امیدواریم این فرایند بتواند کشور ما را از واردکردن چای خارجی بی نیاز سازد و کل مصارف کشور در داخل کشور تامین شود.

در استان های گیلان و مازندران 34 هزار هکتار باغ چای وجود دارد که 30هزار هکتار آن در گیلان قرار دارد.

برداشت برگ سبز چای از دهم اردیبهشت ماه آغاز می شود.

پارسال چایکاران استان های گیلان و مازندران 90هزار تن برگ سبز چای برداشت کردند که از این میزان 20هزار تن آن به چای خشک تبدیل شد.

امسال بر اساس تصویب هیات دولت قیمت هر کیلو برگ سبز چای درجه یک 18 هزار ریال و درجه دو 10 هزار ریال تعیین شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار