مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز مطرح کرد:

افزایش تعرفه های گاز از اول فروردین

خبرگزاری پانا: مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: بر اساس مصوبه هیئت دولت که ششم فروردین ابلاغ شده است ، تعرفه گازبهای بخش های خانگی 20 درصد و بخش های تجاری هم 30 درصد افزایش خواهد یافت.

کد مطلب: ۲۰۶۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، ناصر ابراهیمی در نشست خبری افزود: بر اساس این مصوبه قیمت گازبهای بخشهای صنعتی به ازای هر متر مکعب 100 تومان و برای بخشهای پتروشیمی در مصارف گازی و همچنین با عنوان خوراک پتروشیمی هر مترمکعب 265 تومان محاسبه خواهد شد.
وی گفت: قیمت هر مترمکعب گاز برای صنایع فولاد 132 تومان است و بقیه مصارف هم نسبت به تعرفه های پارسال 15 درصد افزایش خواهد یافت.
ابراهیمی اعلام کرد : تعرفه گازبها در فصل گرم که از شانزدهم فروردین تا پانزدهم آبان است با تعرفه گازبهای فصل سرد که از شانزدهم آبان تا پانزدهم فروردین سال بعد از آن خواهد بود ، تفاوت می کند.
وی افزود: صورت حساب کمترین مصرف کنندگان در هفت ماهه نخست هر سال یا در فصل گرم حداقل هفت هزار تومان خواهد بود و بالاترین مصرف کنندگان گاز در فصل گرم هم با بیش از 545 مترمکعب در ماه حداقل 97 هزار تومان خواهند پرداخت.
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز افزود: صورتحساب کم مصرف ترین مشترکان در فصل سرد سال بطور متوسط 20 هزار تومان است و صورتحساب پرمصرف ترین مشترکان گاز نیز هم در فصل سرد سال از 250 هزار تومان کمتر نخواهد بود.
ابراهیمی افزود: همچنین برای عوارض گازرسانی به روستاها 130 ریال به ازای هر مترمکعب گاز از مشترکان دریافت خواهد شد و تعرفه آبونمان هم بطور متوسط 2050 تومان برای هر مشترک خواهد بود.
مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز افزود: از مجموع درآمدی که برای عوارض گازرسانی از مشترکان دریافت خواهد شد ، 700 میلیارد تومان امسال به طرح های گازرسانی اختصاص خواهد یافت و بقیه به خزانه دولت واریز خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار