مسئول روابط عمومی اداره کل خبر داد؛

امانت كتاب در كتابخانه های عمومی استان 64 درصد رشد داشته است

خبرگزاری پانا: مسئول روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان خوزستان از رشد 50 درصدی امانت کتاب در کتابخانه های عمومی خوزستان خبر داد.

کد مطلب: ۲۰۴۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره كل كتابخانه‌های عمومی خوزستان، ابوذر علی زاده گفت: در حال حاضر كتابخانه های عمومی استان خوزستان دارای بیش از 199672 عضو فعال می باشد که این شاخص در فروردین ماه سال گذشته 159625 نفر عضو بوده است که در این شاخص رشد 26 درصدی نسبت به سال گذشته مشاهده می شود.

وی تصریح كرد: کتابخانه های عمومی استان در حال حاضر دارای دو میلیون و 318 هزار و 128 جلد كتاب می باشند که در این شاخص در فروردین ماه سال گذشته تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی استان یک میلیون و 979 هزار و 19 بوده است که در این شاخص نیز 18 درصد رشد داشته است.

علی زاده افزود: : در سال 1391 ، 2 میلیون و 289 هزار و 987 جلد كتاب از کتابخانه های عمومی استان خوزستان به امانت رفته است، درحالی که در سال 1392 بالغ بر 3 میلیون و 765 هزار و 940 نسخه کتاب از مجمعه کتابخانه های عمومی استان به امانت رفته است که با رشد 35 درصدی همراه بوده است.

وی بیان داشت: خوشبختانه با فضای جدیدی که در کتابخانه های عمومی ایجاد شده و فعالیتهای فرهنگی متنوع کتابخانه های عمومی (مسابقات کتابخوانی، نمایشگاهها، کارگاههای آموزشی، کلاسهای کمک درسی و...) و تزریق منابع جدید به صورت ماهانه به کتابخانه های عمومی استان هر ساله شاهد رشد امانت و مراجعه به کتابخانه های عمومی هستیم و ما امیدواریم روند مراجعه و امانت کتاب با سرعت بیشتری به پیش برود.

علی زاده در پایان تاکید کرد: وضعیت مطالعه و کتابخوانی در کشور از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری می باشد و ما به عنوان خادمان عموم مردم باید در جهت سهولت دسترسی به کتاب و کتابخانه برای عموم مردم تلاش کنیم که در این راستا هم توسعه فیزیکی کتابخانه های عمومی و هم انجام فعالیتهای فرهنگی با تنوع بیشتر و گسترده تر در برنامه ریزیهای این اداره کل قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار