معاون وزیر به پانا خبر داد:

کاهش هزینه مدارس غیر دولتی با احیای قوانین حمایتی

خبرگزاری پانا: معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، توسعه مشارکت مردمی و خانواده گفت: به دلیل عدم اجرای قوانین حمایتی که در قانون تاسیس مدارس غیر دولتی آمده است هزینه این مدارس بالا است ولی با اجرای این قوانین هزینه را می توان تعدیل کرد.

کد مطلب: ۲۰۴۸۸۶
لینک کوتاه کپی شد

مرضیه گُرد در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اضهار داشت: چون قوانین حمایتی قانون تاسیس اجرا نشد، هزینه ها بالا بوده و مردم نیز نمی توانند در این مدارس مشارکت چشمگیری داشته باشند. بنابراین اگر بتوانیم قوانین حمایتی را احیا کنیم، هزینه مدارس کاهش پیدا خواهد کرد.

معاون وزیر درباره امکانات و تسهیلات مدارس غیردولتی برای استفاده فرهنگیان به خبرنگار پانا گفت: قبلا به دلیل وجود توافق، آموزش و پرورش به مدارس نیرو اعزام می کرد و تخفیف های نیز برای فرهنگیان داشتیم اما متاسفانه در 2 سال اخیر این اتفاق رخ نداده است و برخی موسسین خود تخفیفاتی در این زمینه قایل شدند. امیدواریم امسال حرکتی انجام دهیم تا خدمتی به فرهنگیان داشته باشیم.

*مدرسه بدون کیفیت باید بسته شود
وی درباره کیفیت مدارس غیردولتی ادامه داد: 2 بار در یک سال آموزشی از اینگونه مدارس بازدید صورت می گیرد. تابه حال این اقدام صورت گرفته و باید باز دستورالعمل آن مورد بازنگری قرار گیرد، نظارت کیفی با رویکرد وزیر انجام می گیرد. در بحث رتبه بندی این موضوع را بررسی خواهیم کرد. ما به مدرسه بی کیفیت اجازه فعالیت نخواهیم داد.

به گفته گرد اخیرا اداره بررسی عملکرد و شکایات سازمان را تقویت کرده تا در این حوزه شکایات ها بررسی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار