مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا(س) در ملارد برگزار شد

خبرگزاری پانا: همزمان با آغاز ایام فاطمیه و شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) مراسم سوگواری در اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد برگزار شد.

کد مطلب: ۱۹۹۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین حسینی، امام جمعه شهرستان ملارد در سخنانی با تشریح ابعاد مختلف شهادت حضرت فاطمه (س) گفت: برای درك دلایل شهادت حضرت فاطمه(س) باید دید مدینه بعد از پیامبر چه وضعیتی داشت كه به فاصله كوتاهی پس از رحلت وی دختر پیامبر را به شهادت رساندند.
وی دلایل این حادثه را اینگونه بیان كرد: حیرت از فقدان پیامبر و شدت تالمی كه بر اصحاب مستولی شده بود و نگرانی از آینده، منافقین به ظاهر صحابه كه در زمان فوت پیامبر كتاب خدا را كافی دانسته و تلاش كردند تا علی(ع) و اهل بیت را كنار بزنند، از مهمترین این دلایل بود.
وی، نبود بصیرت و بیداری در بین مردم را كه می توانست از این فتنه جلوگیری كند، را از دیگر دلایل برشمرد و افزود: كمبود یاران مخلص و توانمند و به قدرت رسیدن فراریان احد، نظام قبیله ای حاكم بر جامعه و تبعیت بی چون و چرا مردم قبیله از رییس قبیله از مهمترین ویژگیهای جامعه آن روز مدینه بود.
حسینی، كینه از علی را بدلیل اینكه عده زیادی از بزرگان عرب آن روز، در جنگهای احد و بدر و دیگر جنگها به دست علی (ع) كشته شده بودند، را یادآور شد و گفت: نوپا بودن دین اسلام و اسلام ظاهری بعضی از افراد باعث شد تا باند نفاق در مدینه و مكه شكل بگیردو آنها در دل، از علی (ع) كینه ای سخت داشتندو
وی ادامه داد: برای درك دلایل شهادت حضرت فاطمه (س) باید وضعیت جامعه آن روز مدینه را بشناسیم، حوادثی كه واقعه سقیفه را رقم زد و به شهادت حضرت فاطمه(س) رسید.
در ادامه مراسم دماوندی، مداح اهل بیت در سوگ حضرت فاطمه(س) به نوحه خوانی پرداخت و مراسم، با پذیرایی از همكاران به پایان رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار