نقش تاثیرگذار پدر در تربیت فرزند

خبرگزاری پانا: طرح ارتقاء مشارکت اولیاء در امور مدرسه و نقش تاثیرگذار پدر در تربیت فرزند در مدارس پاکدشت اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۹۵۹۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پانا، هدف از طرح ارتقاء مشارکت اولیاء در امور مدرسه و نقش تاثیرگذار پدر در تربیت فرزند، استحکام بخشیدن به روابط بین خانه، مدرسه تقویت و توسعه ی فرهنگ مشارکت و ایجاد فضایی مناسب به منظور تبادل افکار، اطلاعات و تجارب اولیاء و مربیان با یکدیگر و ارتقای سطح آگاهی آنان، تبیین جایگاه انجمن اولیاء و مربیان در نظام تعلیم و تربیت است.
بسیاری از پژوهشگران معتقدند که پدر ها به طور عمده از طریق بازی بر فرزندانشان تاثیر می گذارند. آنان معمولا بازی هایی را انجام می دهند که با فعالیت بدنی و هیجان بیشتری همراه است. کودکانی قادر به پرورش مهارت های اجتماعی در خود هستند که پدرانشان کنش مثبتی با آنها دارند و اجازه می دهند که کودک خود مسیر بازی را تعیین کند. به طور کلی، سالم ترین محیطی است که در آن پدر به عنوان زنی با طبیعت زنانه نسبت به فرزند و پدر خانواده رفتار کند. این هدفی است که تلاش می کنیم فرهنگ سازی کنیم تا پدران برای تحقق آن در خانه هایشان کوشش کنند.
این طرح با توجه به پیشینه ای که بیان شد در آموزشگاه شهید حسن جعفری شهرستان پاکدشت به اجرا در آمد. مراحل اجرای آن به طور خلاصه به این شرح بود که ابتدا از پدران و دانش آموزان هر پایه به طور جداگانه دعوت به عمل آمد که روز جمعه به مدت دو ساعت در مدرسه حضور یابند. البته بازی هایی برای هر جلسه متناسب با سن و پایه دانش آموزان از جمله (دارت، طناب کشی، برج روزنامه، بازی های دبستانی، بازی های خلاق) طراحی می شد که هر کدام از بازیها با هدف های خاصی که مدنظر بود به اجرا در می آمد. البته خاطر نشان می نماییم که اجرای این طرح به مدت 6هفته پی در پی انجام پذیرفت و بازخورد های مثبت زیادی برای آموزشگاه و اولیای آن در پی خواهد داشت. در آخر از حسن نیت و توجه خانی مدیریت اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت و معاونین ایشان و مدیر مجتمع آیت اله طالقانی، همچنین کادر اداری و آموزشی آموزشگاه و کارشناسی گروه های آموزشی ابتدایی که ما را در اجرای این طرح یاری نمودند کمال تقدیر و تشکر به عمل می آید.
/زهرا بهرامی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار