کشاورزان از منابع آبی موجود برای شخم اراضی شالیزاری بهره لازم را بگیرند

خبرگزاری پانا:سرپرست فرمانداری رودسر از کشاورزان این شهرستان خواست از منابع آبی موجود برای شخم مزارع شالیزاری بهره لازم را بگیرند.

کد مطلب: ۱۹۵۱۱۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،ˈامیر جانبازی رودسریˈ روز دوشنبه در نشست کمیته آب این شهرستان با بیان اینکه در حال حاضر هیچگونه مشکل و نگرانی برای ورود به عرصه کشاورزی در زمینه تامین آب نداریم، افزود: انتظار می رود شالیکاران نیز از همین ظرفیت و توان موجود برای شخم اراضی شالیزاری استفاده کنند.

وی با اشاره به این مطلب که انتقال آب به مزارع شالیزاری شهرستان با شتاب در حال انجام است، اظهار کرد: بر اساس آمار رسمی تاکنون در 50 درصد اراضی شالیزاری شخم زمستانه صورت گرفته و پیش بینی می شود تا پایان سالجاری 90درصد شخم اولیه به اتمام برسد.

جانبازی رودسری همچنین از استقرار یک دستگاه بولدوزر برای بازسازی سردهنه های انهار روستاهای بی بالان و نوده و نیز شش دستگاه بیل مکانیکی برای بازسازی، راه اندازی و سرویس سردهنه ها از رودخانه شلمان تا کل شهرستان رودسر خبر داد و افزود: هم اکنون این کار با شتاب خوبی در حال انجام است.

وی همچنین از حفر دو حلقه چاه کشاورزی در روستاهای سورچان محله و سرایدشت در بخش مرکزی این شهرستان با هدف تسهیل در فرایند انتقال آب به مزارع شالیزاری این روستاها خبر داد.

وی در خاتمه به خرید 25 دستگاه موتور پمپ آب در قالب تسهیلات به متقاضیان در سالجاری اشاره و اضافه کرد: کشاورزان متناسب با نیاز می توانند جهت دریافت تسهیلات به بانک کشاورزی مراجعه کنند.

شهرستان رودسر در شرق استان گیلان، حدود 11 هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار