معاون فرماندار همدان تاکید کرد:

لزوم صرفه جویی در مصرف گاز به منظور پیشگیری از افت فشار و قطع جریان گاز

خبرگزاری پانا: معاون عمرانی فرماندار همدان گفت: برای صرفه جویی در مصرف گاز و جلوگیری از قطعی احتمالی گاز و یا افت فشار گاز باید اطلاع رسانی دقیق با کمک رسانه ها انجام شود.

کد مطلب: ۱۸۴۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد علی محمدی با بیان اینکه برخی ادارات شهرستان همدان در مصرف گاز انصاف را رعایت نکردند، گفت: گاز اداراتی که مصرف بالایی دارند قطع می شود.

محمدی در شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان همدان اظهار داشت: در چند ماه اخیر در مورد گاز رسانی به منازل و ادارات و یا سایر واحد های تولیدی و صنعتی در شهرستان همدان هیچ مشکلی وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه با افزایش بارش ها و بالارفتن برودت و سرمای هوا میزان مصرف گاز بالطبع در منازل افزایش می یابد، افزود: برای صرفه جویی در مصرف گاز و جلوگیری از قطعی احتمالی گاز و یا افت فشار گاز باید اطلاع رسانی دقیق از سوی رسانه ها انجام شود.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان همدان در ادامه بیان داشت: متاسفانه برخی ادارات شهرستان همدان در مصرف گاز رعایت انصاف لازم را نداشتند و با اداره گاز همکاری نکردند و مصرف گاز آنها بالا بوده است.

محمدی با تاکید بر اینکه گاز ادراتی که میزان مصرف آنها بالا بوده باید قطع شود، عنوان داشت: برخی از ادارات شهرستان همدان تجهیزات سوخت دوم خود را جمع کرده اند و در برخی ادارات نیز سیستم گرمایش قسمت نگهبانی با کل اداره یک جا بوده که برای گرم شدن قسمت نگهبانی سیستم گرمایشی آنها همیشه روشن است.

وی با بیان اینکه قسمت نگهبانی ادارات باید به سیستم کنترل هوشمند متصل شود، اظهار داشت: شهرداری همدان در مورد مصرف گاز قصور داشته و باید با اداره گاز شهرستان همدان همکاری لازم را داشته باشد.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان همدان در مورد موضوع تامین سوخت در مواقع بحران و شرایط اضطراری گفت: جایگاه توزیع سوخت نفت سفید باید طوری باشد که بتواند به مردم و شهروندان خدمت رسانی کند و مردم ازاین لحاظ مشکلی نداشته باشند.

محمدی در ادامه سخنانش با بیان اینکه اتحادیه نانوایان و یا سازمان صنعت و معدن هیچ گونه آماری از آمادگی نانوایان در مواقع اضطرار ندارند، ابراز داشت: بنده از این موضوع متحیر شدم و باید ذر سه روز آینده وضعیت نانوایی ها و تعداد تجهیزات و سوخت دوم آنها و اینکه چه تعداد نانوایی موتور برف دارند، مشخص شود.

وی ادامه داد: شهرداری و راهداری در مورد پاکسازی معابر و راه ها خوب عمل کرده است اما باید در مناطقی که دارای شیب بوده بیشتر از سایر مناطق ماسه ریزی و نمک پاشی انجام شود.

معاون امور عمرانی فرماندار شهرستان همدان با تاکید براینکه برای حل بحران و مدیریت بحران نباید به موضوع بخشی نگاه شود، افزود: همه دستگاه های اجرایی که به نوعی درگیر مشکلات مردم هستند باید به عنوان اتاق بحران عمل کرده و با همکاری هم مشکل را حل کنند.

مدیر شرکت گاز شهرستان همدان نیز در این جلسهبا تاکید بر رعایت مصرف گاز از سوی شهروندان و برخی ادارات شهرستان همدان، اظهار داشت: مصرف گاز در شهرستان همدان روز گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش 13 درصدی رو برو شد.

محمد زهره وند با بیان اینکه میزان مصرفی روز گذشته شهرستان همدان چهار میلیون و 730 هزار متر مکعب بوده است، بیان داشت: میزان گاز مصرفی 14 بهمن ماه سال گذشته در شهرستان همدان چهار میلیون و 160 هزار متر مکعب بوده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون با هیچ گونه افت فشاری در مصرف گاز روبرو نبودیم، اظهار داشت: میزان مصرف گاز در استان همدان در 14 بهمن ماه امسال 12 میلیون و 320 هزار مترمکعب بوده که میزان آن در مدت مشابه سال گذشته 10 میلیون متر مکعب بوده است.

رئیس پلیس راهور همدان نیز در این جلسه گفت: نیروی پلیس شهرستان همدان آمادگی کامل برای برخورد با مواقع بحران را دارد و از زمان اجرای طرح زمستانی از 15 آذر ماه تا کنون هیچ مشکلی وجود نداشته است.

علی فکری با بیان اینکه نیروی پلیس راه شهرستان همدان با 70 تیم گشتی محور های مواصلاتی و جاده های همدان را کنترل می کند، افزود: نیروی انتظامی تا 15 اسفند ماه طرح زمستانی خود را ادامه می دهد.

وی با اشاره به اینکه افزایش برودت هوا و بارندگی از بعدازظهر شنبه این هفته به طور ناگهانی غافلگیر کننده بود، بیان داشت: طی روز شنبه و لغزده شدن معابر و جاده های داخل شهر همدان 400 فقره تصادف اتفاق افتاد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار