جراحی لیپوساکشن برای لاغری نیست

خبرگزاری پانا : فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک گفت: جراحی لیپوساکشن (کشیدن چربی اضافی از بدن) برای خوش فرم کردن و زیبایی بدن می‌باشد و فرد برای لاغری نباید از این عمل استفاده کند .

کد مطلب: ۱۷۸۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ،دکتر فرید فریدونی اضافه کرد: فرد چاق بعد از انجام ورزش و رژیم غذایی مناسب هنوز یک سری چربی اضافه در بدن او باقی می‌ماند که بعضاً در ناحیه پهلو و قسمت بالایی شکم است و برای زیبایی، عمل جراحی لیپوساکشن بر روی او صورت می‌گیرد.
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: مهمترین مورد برای کاندید کردن فرد برای جراحی لیپوساکشن، گرفتن نسبت قد به وزن می‌باشد.
دکتر فریدونی اظهار داشت: اگر نسبت قد و وزن پایین‌تر از عدد 30 باشد می‌توان فرد را کاندید جراحی لیپوساکشن کرد و در غیر این صورت، جراحی لیپوساکشن برای او خطرناک می باشد.
وی با تأکید بر اینکه جراحی لیپو‌ساکشن برای زیبایی است، بیان داشت: برای انجام این جراحی باید به فوق تخصص جراح پلاستیک مراجعه شود زیرا جراحی زیبایی برخی از نقاط بدن مانند پشت زانو و پشت باسن موجب از بین رفتن فرم بدن می‌شود.
فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک خاطرنشان کرد: بعد از انجام عمل لیپوساکشن، قسمتی از پوست اضافه می‌آید که نیاز به برداشتن آن قسمت اضافی است و حتماً باید فرد را از چنین عارضه‌ای مطلع کرد.
دکتر فرید فریدونی ابراز داشت: یکی از عوارض این جراحی جمع شدن سِرُما (آب) زیر محل عمل است و این عارضه در صورتی که پزشک حجم زیادی از چربی را خارج کند یا فرد بانداژ مخصوص را رعایت نکند، اتفاق می‌افتد که برای جلوگیری از این عارضه پوشیدن گن‌های مخصوص برای فشار وارد کردن، ضروری است.
وی تصریح کرد: آمبولی چربی از دیگر عوارض این جراحی است که یک قطعه از چربی همراه با خون وارد ریه و مغز می‌شود و بیشتر در افرادی که نسبت قد به وزن را رعایت نکرده باشند اتفاق می‌افتد.
این عضو هیأت علمی افزود: اگر فرد بعد از انجام عمل، تحرک کافی را نداشته باشد موجب ایجاد لخته در رگهای پا می‌شود.
وی با بیان اینکه جراحی لیپوساکشن به دلیل رعایت نشدن مسایل بهداشتی نباید در مطب‌های شخصی صورت گیرد، گفت: انجام این عمل توسط افراد ناآگاه در موقع ورود لوله به شکم، باعث سوراخ شدن روده می‌شود و حتی در مواردی منجر به مرگ می‌گردد.

فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک اظهار داشت: در مورد عمل لیپوساکشن صورت، در مواردی که چربی زیاد برداشته شود، باعث پیری زود‌رس می‌شود.
وی با تأکید به اینکه بیماری زیبایی نداریم بلکه مورد زیبایی داریم، گفت: باید سعی شود عمل زیبایی موجب بیمار شدن فرد نشود و فرد برای جلوگیری از این عارضه، از انجام جراحی لیپوساکشن و دیگر عمل‌های زیبایی نزد افراد ناوارد خودداری کند.
دکتر فریدونی خاطرنشان کرد: فرد برای جلوگیری از بازگشت چربی‌ها باید رژیم غذایی قبل از عمل را رعایت کند و هرچه سریعتر فعالیت‌های روزمره خود را شروع کند تا لخته در پاها جمع نشود.
وی اظهار داشت: فرد برای لاغر شدن با انجام عمل لیپوساکشن، باید 6 ماه در وزن ایده آل ثابت بماند.
فوق تخصص جراحی زیبایی و پلاستیک در پایان تأکید کرد: تبلیغات در مورد دستگاه لیزرلیپولیز خلاف واقع و کذب است و در واقع این دستگاه موجب سوختن پوست به صورت وسیع می‌شود و حجم چربی را که خارج می‌کند، 500 گرم است

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار