عضو پارلمان و رئیس مركز ملی المپیاد كشور سوریه:

جایگاه كشور ایران در المپیادهای علمی جهانی دانش‌آموزی بسیار مطلوب است

خبرگزاری پانا: رئیس مركز ملی المپیاد كشور سوریه به جایگاه خوب جمهوری اسلامی ایران در المپیادهای علمی جهانی دانش‌آموزان اشاره كرد و خواستار انتقال تجربه مسوولان آموزش و پرورش ایران در این حوزه به كشور سوریه شد.

کد مطلب: ۱۷۸۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، دكتر عمادالعزب صبح امروز در دیدار با یزدانی، قائم‌مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و مدارس خارج از كشور با بیان اعتقاد كشورش به همكاری كشورهای دوست و در راس آن‌ها جمهوری اسلامی ایران گفت: كشور سوریه در بخش المپیادهای علمی گام‌های آغازین را برداشته است.

وی سال 2006 میلادی را سال آغاز المپیادهای علمی در كشور سوریه عنوان و اضافه كرد: در كشور سوریه 31 هزار دانش‌آموز، داوطلب شركت در این المپیادها شده‌اند كه بنا به توصیه بشاراسد، رئیس‌جمهور سوریه این كشور در آغاز، كسب مقام‌ در سطوح بالای المپیادها را هدف اصلی خود نمی‌داند و به دنبال آن است تا بستر این فرهنگ علمی و ارتقای آن در بین دانش‌آموزان را گسترش دهد.

وی از تشكیل یك گروه كاری مشترك برای دستیابی به یك برنامه اجرایی مدون در زمینه رشد سطح المپیادهای علمی در كشور سوریه استقبال و تصریح كرد: دشمنان مشترك تمایل ندارند دو كشور به نتایج علمی مطلوب دست یابند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار