اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن

خبرگزاری پانا: عضو هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن با بیان اینکه تاکنون قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن به شکل کامل، اجرایی نشده است. گفت : اجرای دقیق این قانون موجب رونق ساخت و ساز در بخش مسکن نیز خواهد شد.

کد مطلب: ۱۷۷۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، حسن محتشم در چهارمین همایش بین المللی صنعت احداث و انرژی افزود : اصل 31 قانون اساسی بر وظیفه دولت در مورد ساخت مسکن برای تمام افراد جامعه تاکید می کند و باید در این موضوع همکاری و همیاری لازم را با شرکت های ساختمانی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بخش خصوصی و شرکت های پیمانکاران باید راهکاری منطقی طراحی شود ، گفت: نباید انتظار داشت فردی از بیرون برای حل مشکلات فعلی بخش خصوصی، طرحی اثربخش ارائه کند بلکه برای برون رفت از این بحران، همکاری دولت و بخش خصوصی، لازم و گره‌گشا است.
محتشم اضافه کرد :چنانچه همکاری مطلوبی میان این دو بخش برقرار نشود، دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات مسائل نخواهد بود.
وی ادامه داد: اصلاح نظام مالیاتی از راهکارهایی است که دولت برای جبران کسری بودجه مد نظر قرار می دهد و این امر باعث فرار سرمایه‌ها از بخش مسکن و هدایت آنها به سمت بازارهای دلالی می‌شود و دولت برای برون رفت از مشکلات کسری بودجه ، باید همه جوانب امر را مد نظر قرار دهد.
محتشم با اشاره به اینکه مشکلات حوزه مسکن با مسایل عمرانی تفاوت دارد، گفت: این جلسات به شکل تخصصی تری برگزار شود.
این همایش دو روزه امروز پایان می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار