هدایت و جمع آوری آبهای سطحی و زیرسطحی از وظایف آبفا نیست

خبرگزاری پانا: معاون بهره برداری آب و فاضلاب استان زنجان گفت: هدایت و جمع آوری آبهای سطحی و زیرسطحی از وظایف این شرکت نیست

کد مطلب: ۱۷۰۶۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، علی محمد نادرخانی با اشاره به بالا آمدن آبهای زیرسطحی در مناطق جنوبی شهر زنجان به خصوص خیابان صدرجهان و کمربندی جنوبی افزود: شیب عمومی شهر زنجان که از طرف شمال به سمت جنوب شهر است موجب بالا آمدگی سطح آب های زیرسطحی و خروج آب از داخل زیرزمین منازل چند شهروند شده است .

وی یادآورشد: قبلا نیز به علت وجود قنات ها در منطقه آبهای زیرسطحی از طریق این قنات به رودخانه زنجانرود منتقل می شد که عملیات عمرانی انجام شده درسالهای گذشته موجب مسدود شدن مسیر قنات های قدیمی و تشدید این موضوع شده است .

نادرخانی به وظایف شرکت آب و فاضلاب استان زنجان اشاره و اظهارکرد: وظایف عمده شرکت آب و فاضلاب مدیریت وبررسی شبکه توزیع و تامین آب شرب مشترکین همچنین جمع آوری و مدیریت فاضلاب خانگی و انتقال آن به تصفیه خانه فاضلاب زنجان است .

وی همچنین به تقسیم بندی فاضلاب ها به سه گروه اشاره و تصریح کرد: فاضلاب ها به سه گروه عمده خانگی، صنعتی و سطحی تقسیم می شود .

نادرخانی گفت: فاضلابهای خانگی شامل پسابهای سرویسهای بهداشتی منازل مسکونی (توالت ، حمامها و...) هستند .

وی افزود: فاضلابهای صنعتی در نتیجه فعالیتهای کارگاهها، کارخانه ها و سایر مراکز صنعتی است که براساس نوع فرآورده تولید شده مراکز صنعتی خواص این گونه فاضلابها نیز متفاوت است .

نادرخانی یادآورشد: فاضلابهای سطحی ناشی از بارندگی، ذوب یخ و برف در معابر شهری است و به این گروه می توان آبهای جاری در کانالها و جویها را اضافه کرد که ناشی از هدایت فاضلابهای خاکستری منازل به این جوی ها در مناطقی که فاقد شبکه جمع آوری فاضلاب می باشد، است .

معاون بهره برداری آب وفاضلاب شهری استان زنجان همچنین ادامه داد : متولی جمع آوری آبهای سطحی ، شرکت آب و فاضلاب نبوده و این مهم بر عهده شهرداری می باشد و شرکت آبفا فقط مسوولیت دفع فاضلاب خانگی را در مناطقی که شبکه فاضلاب شهری ایجاد شده است برعهده دارد .

نادرخانی تصریح کرد : ارگانهای مسوول با تمهیدات لازم در این خصوص باید مشکلات مردم را حل کنند و راه حل مناسبی برای مدیریت آبها و هدایت آنها انجام دهند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار