نایب رییس انجمن تولید کنندگان مبل در گفت وگو با پانا:

تعرفه واردات مواد اولیه مبلمان صفر شود

خبرگزاری پانا :نایب رییس انجمن تولید کنندگان مبل با بیان اینکه تعرفه واردات مواد اولیه نیز نیازمند بازنگری است ،عنوان کرد: تعرفه واردات مواد اولیه در بخش تولید مبلمان حدود 10 درصد است که با توجه به وجود رقیبی مقتدر مانند ترکیه در مجاورت ایران باید توان رقابتی تولید کنندگان داخلی افزایش یابد .

کد مطلب: ۱۶۴۹۳۹
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا عباسی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ،اظهار کرد: گردش مالی صنعت مبلمان کشور بیش از 1000 میلیارد تومان است که از صنایع سبک و زودبازده تلقی می شود که این صنعت حدود 8 درصد از اشتغال کشور را داراست و تمامی کشورهای صنعتی و اروپایی نیز اهمیت خاصی برای آن قایل هستند .


وی افزود: اگر مسوولین کشور توجه ویژه تری به این بخش داشته باشند نقش آن در افزایش اشتغال و ارزش افزوده قابل افزایش است .
عباسی با بیان اینکه نرخ تسهیلات بانکی برای این بخش صنعتی کشور بسیار بالاست ،اظهارکرد: بالا بودن نرخ تسهیلات برای بسیاری از تولید کنندگان بالاست و برخی از آنها را به ورشکستگی کشانده است .


نایب رییس انجمن تولید کنندگان مبل سازان تهران اظهار کرد: در تمامی دنیا به تولید نرخ تسهیلاتی پایین ارایه می شود اما در کشور ما برعکس است و چند کارخانه بزرگ صنعتی در تولید مبل در مرز ورشکستگی قرار دارند .


وی با بیان اینکه تعرفه واردات مواد اولیه نیز نیازمند بازنگری است ،عنوان کرد: تعرفه واردات مواد اولیه در بخش تولید مبلمان حدود 10 درصد است که با توجه به وجود رقیبی مقتدر مانند ترکیه در مجاورت ایران باید توان رقابتی تولید کنندگان داخلی افزایش یابد .


عباسی تصریح کرد: تعرفه مواد اولیه باید کاهش یابد و در کنار تعرفه واردات محصول نهایی این صنعت باید به شدت افزایش یابد تا قدرت رقابت پذیری تولید کنندگان داخلی افزایش یابد .


نایب رییس انجمن تولید کنندگان مبلمان بیان کرد: کیفیت تولیدات خارجی افزایش یافته و قدرت رقابت را خواهند داشت .


وی با بیان اینکه واردات مبلمان به کشور ممنوع است ،اظهار کرد: اگر بخش تولید بتواند از نرخ سود تسهیلات مناسب بهره گیرد و مواد اولیه نیز با تعرفه مناسب یا بدون تعرفه به کشور وارد شود امکان رقابت تولیدات داخلی به شدت افزایش خواهد یافت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار