امام جمعه ابهر تأکید کرد:

محافظت چشم از نگاه‌های آلوده، نخستین گام در تحقق عملی عفت

خبرگزاری پانا: امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه عوامل متعددی در ایجاد و ظهور عشق مجازی موثرند، گفت: بی‌تردید، محافظت چشم از نگاه‌های آلوده، نخستین گام برای تحقق عملی عفت است

کد مطلب: ۱۶۲۷۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس خبر پانا ، حجت‌الاسلام "جعفر رحیمی" در خطبه‌های این هفته نمازجمعه ابهر با تأکید بر اینکه توجه به این عوامل از آن رو دارای اهمیت است که بدون شناخت آن‌ها زمینه مقابله با این رذیله فراهم نخواهد شد، افزود: اولین عامل مسئله چشم‌چرانی است، چرا که چشم‌چرانی کردن زمینه‌ای مساعد برای کامیابی‌های حرام جنسی را فراهم می‌آورد و دومین عامل، مسئله فراموشی یاد خدا است، زیرا اگر انسان همیشه در یاد خدا باشد و قلب خود را مالامال از محبت خدا و اولیای الهی کند، دیگر نوبت به عشق مجازی نخواهد رسید.

وی به روش یاد معاد در زمینه پیشگیری از عشق‌های سرکش اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین و موثرترین عوامل وارستگی، یاد مرگ و قیامت است. کسی که مرگ را فراموش نکند و روز حساب از یادش نرود، یک انسان وارسته و پارسا خواهد بود، زیرا از تمام اعمال و رفتارش مراقبت کرده و برای همه آن‌ها حساب و پاداش و یا کیفر قایل می شود. بدون شک، چنین انسانی تلاش می‌کند تا کارش را بر طبق رضای حق تعالی و مطابق با دستورات الهی انجام دهد، ولی اگر مرگ و قیامت و حساب را فراموش کرد، کارها را طبق هوس و شهوت تنظیم می‌کند.

خطیب نمازجمعه ابهر در ادامه به روز حمل و نقل و رانندگان اشاره و اظهار کرد: رانندگان نیز ضمن اینکه به مردم خدمت می‌کنند، می‌توانند به بهترین وجه تبلیغ کنند. رانندگان با یک نوار مذهبی می‌توانند دقایقی که مسافران در خودروی وی هستند، دین را تبلیغ کنند، لذا از رانندگان اتوبوس انتظار داریم که به وقت نماز اهمیت بدهند و در مسیر رفت و آمد به این نکته حساس توجه کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی همچنین به سال‌روز شهادت دکتر محمد مفتح، روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: هر نوع اتحاد و همبستگی دانشگاهیان و حوزویان به سرعت و با وسعت به جامعه سرایت می‌کند و زمینه‌ساز یکپارچگی و اتحاد ملت می‌شود و در نقطه مقابل، بروز ناپیوستگی و چنددسته‌گی در میان این دو مرکز بزرگ، به جامعه اسلامی راه می‌یابد و آثار خطرناک و مخوفی بر جا می‌نهد. نهایت اینکه وحدت در هر زمان و مکان و در هر موضوع در هرجریان و گروه در همه ابعاد و جلوه‌ها بسیار پسندیده است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب و توصیه‌های مهم به شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و افزود: این توصیه‌ها از جمله مسایل مهمی است که باید مورد توجه و دقت قرار گیرد. رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه فرهنگ و ارزش‌های فرهنگی، هویت و روح یک ملت است، خاطرنشان کردند که فرهنگ، حاشیه و ذیل اقتصاد و سیاست نیست، بلکه اقتصاد و سیاست، حاشیه و ذیل فرهنگ هستند. مقام معظم رهبری با اشاره به تاکیدات قبلی مبنی بر لزوم وجود پیوست فرهنگی برای همه موضوعات و مسایل مهم در عرصه‌های مختلف، افزودند: برخی اوقات ممکن است تصمیم‌گیری‌ها و مصوبات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی حتی علمی، تبعات منفی فرهنگی در جامعه به وجود آورد که دلیل آن نبود پیوست فرهنگی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار